zaterdag 6 september 2014

Vrijdag 5 september: Marsac - La Gasnerie

Het restaurant werd het dus niet, er was weer een keuzemenu in de keuken. Wel zelf klaarmaken maar dat is niet zo'n probleem. Het is een rijstschotel geworden met een hele verse komkommer erbij, net geoogst uit de tuin hier. Bernadette komt nog even langs en heeft mijn was onder de overkapping gehangen, ja, ook hier word ik in de watten gelegd.

Vanmorgen om 8 uur op pad gegaan. Ik twijfelde of ik in de lange of korte broek weg zou gaan. Het is de lange geworden, gelukkig. Als ik onderweg ben loop ik in de nevel, wel wat fris.

lantaarn des doods

Bij de eerste rust staan bij de lantaarn des doods 2 bankjes maar daar waait het dus heb ik maar een beschut plekje opgezocht, lekker uit de wind.

Als ik weer op pad ben is het zicht 100 meter en ik mag weer gaan klimmen. Gestart op 250 meter hoogte en nu naar bijna 700 meter.
Daar aangekomen haal ik de Duitse lopers in en praat even met een ze. Bij de volgende rust zie ik ze niet langskomen. Ik heb de lopers weer ruim achter mij gelaten.





De volgende stop is in Les Billanges. Daar is een restaurant. Het lijkt alsof het gesloten is maar dat is het niet. Vandaag als lunch een plat du jour genomen.
Terwijl ik zit te eten komen de Duitsers langsrijden en gaan even verderop in de schaduw lunchen. Vast niet zo’n lekkere lunch als ik heb. Genoeg gehad voor de laatste 8 km.







Pont du Dognon over de Taurion

Bij Le Châtenet-en-Dognon verlaat ik het departement Creuse. Ik loop nu de Haute Vienne binnen. Dan is het nog een 3 km voor mijn slaapadres in La Garnerie. Het laatste stuk gaat het ook nog fout doordat er mensen bij de afslag aan het werk zijn. Na 200 meter vraag ik iemand de weg en zij zet mij weer op het juiste spoor.

Om 16 uur arriveer ik en wacht mij een warm onthaal. Vandaag heb ik ook een stuk GR pad genomen omdat dat korter was maar in ieder geval ben ik weer 39 km verder.
Het was weer een warme middag met 25°C op de thermometer. Het eten wordt om 19 uur opgediend. Ik laat mij weer verrassen.

Morgen dus naar Limoges, dat is nog zo’n 33 km. Het weer blijft goed dus dat is mooi meegenomen.
Mijn slaapplaats voor is ook al geregeld bij de Zusters Fransiscanen, direct naast de kerk.

Iedereen een prettig weekend en veel plezier met wat dan ook. De mensen die moeten werken: werk ze. Ook jullie zijn nodig en jullie hebben op een ander tijdstip weekend. Dat kan ook lekker zijn, toch, collega's?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten