zondag 7 september 2014

Dag 38: zondag 7 september: Limoges - Flavignac

Weer een nieuwe dag. We gaan zien wat deze ons brengt.
‘s Ochtends is het hier om 7 uur nog schemerig en om 21 uur weer. Ik weet niet hoe dat thuis is maar hier valt het wel op.

Met het eten gisteravond toch maar voor gemak gekozen en een magnetronmaaltijd gekocht en als toetje een lekkere grote rijstpudding. Hoppa, weer een hoop calorieën erbij!
De klok heb ik vannacht niet meer gehoord, alleen de schijnwerpers gericht op de kathedraal, hangen vlak bij mijn raam. Dan helpt een luik ook niet veel.

Gisteren ben ik bij verschillende supermarkten op zoek geweest naar Isostar. Maar helaas. Het laatste beetje heb ik vanochtend in de fles gedaan. Vanmorgen onderweg trof ik een supermarkt en ben daar toch even naar binnen gegaan. Komt er een beveiliger naar me toe, ik moet mijn rugzak af doen. Nou ja, eigenlijk wel zo gemakkelijk. Even later komt er een dame naar mij toe en die brengt mij naar de Isostar. Gelijk maar even Mentos gekocht en hup weer verder.



Iets verderop vind ik een mooi plaatsje voor een stop. Weer verder gegaan en dan zie je je kerstdiner in levende lijve.

Later weer een mooi plaatsje gevonden om te rusten en om de broek wat korter te maken.







Zicht op rivier de Vienne
 
Dan gaat het redelijk stijl naar beneden, naar Aixe-sur-Vienne. Ja, een rivier stroomt nooit bergopwaarts dus ook hier stroomt die het dal in.
En na een dal natuurlijk weer een klim, en hoe!

 
Daarna mag ik de vallei van de Aixette in, een mooi route. Het regent hier.....eikels! Ik ben blij dat ik mijn hoed op heb. Je voelt de kou ook van het water komen. Dat is wel lekker want de zon bakt aardig. Als je stroomopwaarts loopt dan weet je ook dat je moet klimmen. Vlak voor Le Breuil vind ik weer een mooi plekje in de schaduw voor een langere stop. Al weer ruim over de helft voor vandaag.

 
Na een km of 2 kom ik Dominique tegen. Hij is vanmorgen begonnen in Limoges, daar woont hij. Samen lopen we verder naar Saint-Martin-le- Vieux. Hier neem ik weer een pauze, het is warm genoeg en ik heb tijd zat.





Dominique haal ik later weer in en om 16 uur arriveren we in Flavignac.







Slaapplaats is ook klaar. Hoe warm het vandaag was? Geen idee, ik weet wel dat de stokken aan het asfalt plakten en de schoenen bijna. Wat het eten wordt zie ik nog wel. Morgen op naar La Coquille, 30 km verder.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Hein,
    Eindelijk even een reactie uit Franeker. Je bent al een dikke maand onderweg en uit jou verhalen te lezen gaat het goed. Bijna iedere avond even lezen wat je hebt gedaan, beleefd en waar je weer gaat slapen.
    Ik heb de detailkaart uit de dikke Michelin wegenatlas van Frankrijk op schoot om te zien waar je ergens bent. Het is soms een hele puzzel om het dorpje te vinden waar je gaat overnachten. Is het links of rechts of recht naar beneden. Ik heb wel wat steun aan de route die ik met Henk zijn reis heb aangetekend op de kaart. Soms zijn het dezelfde dorpen of steden maar meestal niet.
    Het gaat prima volgens mij. Soms wel erg lange etappes van boven de 35 km!!!. Wat een onderneming om zo alleen door Frankrijk te gaan lopen. Geweldig dat het zo goed gaat. Het steeds alleen moeten lopen lijkt mij ook niet leuk maar af en toe heb je onderweg nog wat contact of op de overnachtingsplekken. Het zal ook best spannend zijn wat je elke avond weer gaat eten. Gelukkig kun je een beetje Frans dat scheelt.
    Hein, heel veel succes en zet hem op je bent al een flink eind op weg.
    Ik blijf je volgen. Groet Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hein.
    De KM5H is een belevenis, maar dat wist je al.
    Omdat Teikje geblesseerd was, was Theo met ons mee. Dat betekende wel dat we steeds moesten wachten, dan lag hij weer ver achter...
    De verzorging in Vijfhuizen ken je en die kennen wij nu ook: geweldig. Je bent reeds in Limoges dus dat zal over drie dagen wel Perigueux zijn. Dat schiet lekker op en het kan dan bijna niet anders: veertien dagen later in Spanje.
    Niet dat je dan de stal kunt ruiken maar SdC komt langzaamaan in zicht.
    We blijven je volgen. Succes toegewenst door de Heineken ploeg.

    BeantwoordenVerwijderen