dinsdag 16 september 2014

Dag 47: dinsdag 16 september: Pondaurat - Captieux

Ook hier in Pondaurat ben ik weer in de kerk geweest. Die ligt ook weer op loopafstand van de slaapplaats. Alles ligt op loopafstand. De muren aan de binnenkant leken wel behangen of er hing een wandtapijt aan de muur. Ook waren er extra ramen geverfd of moet ik zeggen geschilderd. Ik heb er een foto bij gedaan maar of die de waarheid laat zien? Oordeel zelf.


Het eten was weer prima, bereid in de buitenkeuken die van alle gemakken is voorzien. Samen met Michel eet ik. Nicolette en de zoon, Christoffel, kijken toe. Ook aan dit adres zal het niet liggen, meer dan genoeg en zoveel mogelijk uit eigen tuin weer. Dat komt wel goed met de vitamientjes!


Het ontbijt is ook prima en om 8 uur nemen we hartelijk afscheid van elkaar. Het loopt lekker tot aan Savinac waar ik de lunch insla. Daarna wil het niet meer zoals ik wil. Toch maar wat langzameraan gaan doen. Voel mijn benen en schouder teveel.




Via de poort foto bereik ik Bazas om 12 uur. Ik bekijk de kathedraal even en ga dan weer verder. Net buiten Bazas is de route ook vernieuwd, hij gaat nu helemaal over een oude spoorbedding naar Captieux. Ik besluit die route maar te nemen en even verderop pak ik een pauze.



Nou, dat was reuze spannend, één weg, 20 km lang!



Voor de variatie hadden ze 3 van de 4 viaducten weggehaald foto zodat je toch wat kon klimmen en klauteren. Het 4e viaduct gaat over een dal en in dat dal ..........een rivier. Gelukkig geen natte voeten van het water alleen maar van het zweet. Ook zaten er nog 4 flauwe bochten in en een paar oversteken.




 
Op een dag als vandaag ideaal die schaduw van de bomen. De temperatuur is vandaag weer boven de 30°C. De afstand van vandaag is 40 km, slapen doe ik in een hotel in Captieux. Heb ik wel verdiend na zoveel km.

Nog 8 etappes te gaan tot Saint-Jean-Pied-de-Port, dinsdag daar aankomen moet te doen zijn. Maar eerst naar Roquefort morgen, 33 km, waarvan ook weer 10 over de oude spoorbaan.

Peter Commijs: goede reis morgen en een Bon Camino!!

Spreuk van de dag:

'Het op reis gaan is een aaneenschakeling van bijzonderheden.'



 


3 opmerkingen:

  1. Wat ben je al een eind zeg.......en volgens mij gaat het goed op je nieuwe schoenen.l Wat heb je een superlange weg gehad zeg. Ik ben niet zo van de lange rechte wegen......Maar je hebt het weer geflikt.....Leuk selfie by the way......Supertrots......groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hein, het blijft erg leuk je verhalen te lezen.
    Je bent al een end zeg!
    Mooi blijven lopen en genieten, groetjes
    Jannie,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hein, ook hier doet de herfst zijn intrede maar dat heeft ook weer zijn charme.
    Een heerlijke nazomer met goede temperaturen.
    Eric en ik volgen je op de voet en zijn super trots op je. Fijn om te lezen dat slapen goed gaat en het eten je goed smaakt.
    Zelfs geen naweeën van de Chili con carne?
    Aan gezelschap ontbreekt het je nu niet maar leuk om te lezen dat jullie een eigen plan trekken maar dat is ook beter als het tempo niet gelijk is.
    Geniet jij van je wandeldagen en doe daar verslag van, dan genieten wij daar weer van.
    Liefs en groetjes (ook voor Jannachien), Eric en Carla.

    BeantwoordenVerwijderen