dinsdag 9 september 2014

Dag 40: dinsdag 9 september: La Coquille - Sorges

Om 17 uur was ik gedoucht en had ik de was gedaan. Ook de slaapplaatsen voor de komende 2 dagen zijn geregeld.
Liliane was hier de hospitalero. Ze heeft het nog niet druk gehad sinds afgelopen woensdag, iedere dag 1 pelgrim. Zij blijft tot volgende week woensdag. Morgen komen de Canadese dames hier, zij stappen dus ook goed door en zijn over de 22 km per dag heengestapt.

Het eten was lekker, vooraf worst met meloen, dan een karbonade met rijst en na lekkere yoghurt. Het eten wordt gewoner, gelukkig. Met de afwas mag ik niet helpen dus dat zit ook wel goed.

 
Vanmorgen na het ontbijt vertrokken om....uur. Het loopt weer lekker, de natuur is mooi. Dan valt je oog bijvoorbeeld op een dennenboompje vol spinnenwebben. Onderweg zie ik konijnen en eekhoorns. Later kom ik Dominique weer tegen. Hij had 300 meter eerder geslapen in een herberg en heeft op dezelfde plaatsen gerust als ik. We maken samen een stop. Na de stop gaat ieder weer in zijn eigen tempo verder.




Ik denk vandaag veel aan de metafoor van deze pelgrimsweg en het leven op zich. Dan kom ik bij een kruispunt waar een boom staat met wat stenen, zo is het leven ook. Soms beland je op een punt in je leven dat je gedwongen wordt rust te nemen, en dat kan soms heel hard zijn.




Later komt Dominque er ook weer bij en ook hij maakt dankbaar gebruik van dit rustpunt. Na deze stop ga ik weer verder met de metafoor van de pelgrimsweg: het leven, het werk en het geloof.

 
Om klokslag 12 uur ben ik in Thiviers, zie het bewijs. De klok slaat wel 5 minuten lang en hier blijf ik even zitten voordat ik begin met de volgende helft.
Die helft begin ik verlicht. Waarom? Ik weet het niet. Maar het is alsof een nieuwe dag begint.




De route is hier ook weer wat verlegd en op een gegeven moment weet ik niet waar ik op de kaart zit, tijd voor een pauze dus. Na de pauze ga ik rustig verder. Ik loop langs een ganzen mesterij en dan zie ik waar ik op de kaart ben. Tijd om 2 km af te snijden en een weg van 8 km lang te nemen, de Route Napoleon.
Geen bochten, alleen maar klimmen en dalen.









De nieuwe refuge van Amis des Pelerin
 
Dan nader ik de N21, tijd om over te steken voor het laatste stukje. Eerst voor de Mairie langs, om de kerk heen en dan ben ik bij de nieuwe refuge van Amis des Pelerin. Alles bij elkaar en aan een mooie binnenplaats. Goed 16 uur, een mooie tijd om te arriveren.
En vanavond? We zien wel weer.
 
De schoenen worden hard minder nu. Morgen in Périgieux op zoek naar een sportzaak.
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten