zaterdag 27 september 2014

Dag 58: zaterdag 27 september: Puente la Reina - Villamayor de Monjardin


Een korte beschrijving nog van gisteren: samen met Wolfgang vertrokken. Boodschappen gedaan en voor we er erg in hadden waren we Pamplona alweer uit. We hebben daar dus weinig gezien. Pamplona uit besluit ik om daar een lange stop te nemen, Wolfgang loopt door. Bij die stop weer praten met andere mensen.

Meestal loop ik alleen. Als ik iemand achterop loop, is het de ene keer hola en de andere keer even een praatje. Gisteren in Puente la Reina veel mensen gezien die ik al in Sant-Jean heb getroffen, dus ook daar een praatje mee gemaakt.

Dan komen Jan en Feikje Osinga uit Harich binnen. Voor het eerst in 8 weken weer fries gesproken. Jan heeft namelijk een shirt met pompeblêden aan. Hij is dan ook verbaasd als hij door mij in het Fries wordt aangesproken.

Het eten is weer een pelgrimsmenu, deze keer wel de keuze uit 5 voorgerechten, hoofdgerechten en dessert.

 
Vandaag vertrokken om goed 7.30 uur.
 

De eerste 20 km heb ik een paar korte stops gehouden en om 12 uur ben ik in Estella. Daar hou ik een langere lunchstop.

 
Na nog 9 km gelopen te hebben kom ik dit tegen. Keuzestress! Water of wijn. Ik kies voor beide. Eerst wat wijn en later wat water.

 
Een Spanjaard maakt een foto van mij. Als ik nog 2 km  moet loop ik een andere Spanjaard achterop die ook Frans spreekt.

 

 
 
Samen lopen we het laatste stuk naar Villamayor de Monjardin waar we om 14.30 uur arriveren.

2 opmerkingen:

  1. Allemensen nog an toe Hein, heb je spaanse pepers in je r**t gestoken of zo, of moet je de bus SdC. halen ;-) .

    Groeten Bosso.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onthaasten Hein, tijd zat.
    In Viana een mooie refugio.
    Buen Camino
    Gr. Peter.

    BeantwoordenVerwijderen