zaterdag 13 september 2014

Dag 44: zaterdag 13 september: Mussidan - Le Pont

Zo, dat was lekker na een dag als gisteren, douchen! Na het douchen zijn Philippe en ik nog even wat gaan drinken. Ook daarna ieder weer zijns weegs gegaan, hij had gisteren goed gegeten in het kasteel en eet nu dus in de gite. Voor mij wordt het buiten de deur eten vandaag, ik kies voor kebab compleet. Bij terugkomst nog even met Philippe gesproken. Hij heeft de route al een keer helemaal gelopen vanaf Arles. En  ook al een aantal routes in Frankrijk, Tours, le Puy en nu dan Vézelay.

 
Vanmorgen was het weer vroeg dag. Voor 7 uur al aan tafel en voor 8 uur weer op pad. Het is nog wat fris. Vandaag is het marktdag in Mussidan. Ziet er fleurig uit, maar er zijn er nog genoeg bezig met het opbouwen van hun kraam. Mussidan uit gaat vlot en daarna wordt het spannend. Zwart asfalt met witte strepen, 13 km lang. Maar dan ineens een bocht naar links en een bocht naar rechts. Om het helemaal spannend te maken klim ik af en toe wat en ga ik wel eens naar beneden.


De beekjes die ik oversteek staan droog of bijna droog, toch zie ik her en der grote waterpartijen in het land. Als ik weer op de route zit word ik beloond met mooie uitzichten.





Net als ik een stop heb gehad kom ik dit tegen, zie foto. Dat is wel balen maar de plek die ik had was ook goed.

Later kom ik nog 2 mannen tegen die ook even een pauze nemen, dat is een plekje waar ik ook maar even gebruik van maak. Uiteraard even een praatje met elkaar en dan weer verder. De kuitenbijters gaan met mij mee.








 
Dan bereik ik eindelijk de Dordogne. Links de Dordogne, rechts het departement Gironde en daar stroomt de Dordogne tussen door. De temperatuur loopt weer op tot boven de 25°C. Een slaapplaats kan ik pas om 16 uur regelen. Dat is dus nog even wachten op terras omdat ik om 15 uur al weer ter plaatse ben.

Vandaag heb ik een goede dag gehad en om 17 uur weer fris gedoucht en gewassen. Morgen dus een nieuw departement. Frankrijk wordt snel kleiner en met 14 dagen inderdaad Spanje. Alleen ben ik de cursus Spaans voor beginners vergeten.

Voor de mensen de KM van Waalwijk veel plezier en succes.

Spreuk van de dag:



2 opmerkingen:

  1. Laat ik mij maar eerst even voorstellen. Ik ben Annet van het forum W4W. Met heel veel plezier lees ik jouw verslagen en de foto's geven een goede indruk. Wel vraag ik mij iets af: neem je nooit een dag rust? Vind het knap dat je iedere avond steeds de moed opbrengt om je verslag uit te werken. Wens je verder een goede tocht. Annet, W4W.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hein moai om dy sa te folgjen. Bist no al hast oardel moanne op paad, dus hast op de helte? Bliuw dy folgjen groetsjes Annie Douma ps. net te folle smoke hear hihih

    BeantwoordenVerwijderen