dinsdag 23 september 2014

Dag 54: dinsdag 23 september: rustdag in Saint-Jean-Pied-de-Port

Ja, en dan kun je wel merken dat dit een startplaats is! Op de slaapkamer zijn 10 van de 12 bedden bezet, waarvan 8 door lopers die hier van start gaan. Bij het eten gisteravond een gezellige boel. Je merkte de spanning wel wat.

 
De gastheer gaf nog wat tips voor de volgende etappe.
Ook mooi om te zien wat de mensen meteen al achterlaten hier.

Gisteren ook nog even gefietst, dat was wel even wennen. Voor het eerst weer eens laat gaan slapen, om 23 uur. Vanmorgen toch weer vroeg wakker, 5.30 uur, ben nog maar even blijven liggen.

Daarna ontbijt en op straat kijken naar de drukte. foto. Nadat iedereen weg is ga ik op zoek naar het postkantoor. Eindelijk kan ik een kilo beschrijving van Frankrijk kwijt plus nog wat andere dingen. In totaal 1300 gram lichter.

 
Omdat ik niet van iedereen een adres heb stuur ik jullie deze kaart zo maar even. Print hem maar uit en zet er maar op: groeten van Hein.



De plaats heb ik verder verkend en ik heb wat mondvoorraad gekocht voor morgen. Ook de citadel heb ik bezocht en daar blijkt maarschalk Vauban ook bezig te zijn geweest.







Om 10.30 uur komt het in de hoofdstraat weer tot leven nadat de pelgrims op weg zijn gegaan. Nu leeft het door de toeristen. Toch ook maar even uitgebreid geluncht en daarna een siësta gehouden. Voordat ik daar aan toekom kom ik Theo tegen. Zijn rugzak zet ik weg, hij moet zich nog even vermaken tot 16 uur voordat de refuge open gaat. Iedereen zou ik aanraden om hier in Saint-Jean-Pied-de-Port een keer te kijken, dat is een belevenis!





Vandaag heb ik ruim de tijd om even wat te schrijven, normaal doe ik dat tijdens een rust. Vaak realiseer ik mij dan tijdens het lopen weer iets dat ik vergeten ben. Een dictafoon zou dan wel gemakkelijk zijn. Vanavond hier weer eten. Ik laat me weer verrassen.

Carlo Lof alvast gefeliciteerd en maak er een gezellige dag van morgen.

8 opmerkingen:

  1. Dank voor je kaartje.....is uitgeprint zoals je gezegd hebt.....bewijs stuur ik wel via fb want ik weet niet hoe ik hier een foto op moet krijgen....Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hein respect man....Ik was wat achterop geraakt met lezen maar ben weer helemaal bij. Erg leuk om je verslagen te lezen. Ook leuk om wat foto's van jezelf te zien en ik moet zeggen, je bent geen spat veranderd :) Geniet van alles en de groetjes van iedereen hier. Ik wil afsluiten met een spreuk: Geen doel is te ver, als je plezier hebt in wat je doet. Groetjes Baukje Br.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hein, wat ja je goed man ; je gaat als een speer en met nog 900 km te gaan en 6 weken de tijd kun je lekker genieten en dat doe je volgens mij nu ook wel maar de wandel/rusttijd verhouding moet je wel in acht nemen en dat weet je als chauffeur maar al te goed.
    Blijf vooral genieten en schrijven want je hebt volgens mij behoorlijk wat volgers die dagelijks van je Blog genieten, nog dank hiervoor.
    Morgen de laatste dag van de 4-Daagse wandelmarathon van W.I.K. en het belooft ruig weer te worden dan is het bij jou beter.

    Groeten uit Dr8888 van de W.I.K. Boys of zo als Trochrinner Albert ook weleens zegt de W.I.K. Brothers (Bert en Theun)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag lieve Hein,

    we genieten van de foto's en je verhalen, vooral over alle mensen die je tegenkomt. Zet hem op, we kijken er naar uit om je over een aantal weken weer te treffen en nog meer verhalen van je te horen. Groeten, Jolanda en Andries

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, Hein, je gaat super ,zeg! Nu komen veel wegen samen en zal je steeds meer mensen ontmoeten. Ik keek vanavond even naar de familie app van Lotty en Olaf (schoonzus en zwager) die deze zomer naar Santiogo gefietst zijn. Het is echt bijzonder om te zien dat ze maandag 7 juli er 1607 km op hadden zitten en nu komt het: het was hun 27 ste dag toen ze in Saint Jean Pied de Port aankwamen. En het is jouw 54 ste dag.Ze fietsten ongeveer 60 km per dag, vaak wat meer. en jij loopt 30 km per dag en ook vaak wat meer. Nou, ja, ik vind het grappig om dit te ontdekken. Trouwens hadden ze toen wel regen! Daar heb jij geen last van, hé?
    Ook erg leuk dat de vragen, die ik zo nu en dan stel ,gaande weg in je stukjes beantwoord worden. Dank dank.
    Wat leuk dat je gefietst hebt. Lijkt me inderdaad raar ineens hele andere bewegingen te maken met je benen . Hoop dat je geen spierpijn hebt morgen.
    Hein, zet hem weer op morgen. elke stap is een stapje dichter bij je doel. Je gaat goed , je gaat beter , alweer een kilometer...............
    gr. Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Hein....we leren nog van jou....die manier van bezuinigen met de ansichtkaart hebben wij in ons bezuinigingspakket opgenomen!! Nou die klaatste kilometers ga je natuurlijk halen...zitten we niet meer over in. Vanmiddag gaan we WIKKEN 10km....komend weekend de Tocht om de Noord. Daarna beginnen de 25km. loopjes weer voor ons. Hein...heel veel loopplezier in Spanje waar het ongetwijfeld steeds drukker wordt met Caminogangers. Klein gedichtje voor jou...zelf uitprinten en zet er naar op de grieten van Albert en Meintsje: Vandaag is de dag....Hij komt naar 1x....Geniet van vandaag....want morgen is het vandaag al niet meer! SUCCES

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey die Hein. Wat ga je goed zeg. En je bent al zo ver. Respect hoor. En bedankt voor je kaart. Zal hem even afdrukken en bij mijn verzameling hangen. Wij hebben afgelopen zaterdag Dam tot Dam gelopen, aankomend weekend Tocht om de Noord. Ook wij zitten dus niet stil, maar wat jij doet overschrijdt alle grenzen. Nogmaals respect en veel succes de komende dagen. Groeten, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk stadje hè Hein Saint Jean? heb hier ook 2 nachten geslapen in l'Esprit du Chemin. Even rust en dan???? De Pyreneeën in. Mar jij bent al zó getraind, dus dat is voor jou een peuleschil, hi, hi! Maar wèl genieten hè. Zodat het je altijd bij blijft, ook als je straks weer in het kale Friesland bent!Ik wens je weer Buen Camino en Ultreya!!!!

    BeantwoordenVerwijderen