zondag 28 september 2014

Dag 59: zondag 28 september: Villamayor de Monjardin - Viana

Het is wel mooi om de verschillende verhalen te horen. De lopers zijn dan wel bekend maar de fietsers zijn voor mij een ander verhaal. Toch ook weer wel herkenbaar, maar als fietser kun je vaak beter een andere route nemen want vaak moet je weer zo’n 3 km terug omdat dat stuk dan toch iets te zwaar is met de fiets.




Tot nu toe valt het parcours mij genoeg mee, maar het varieert wel heel erg. Dan weer asfalt, dan weer keien, dan weer split of harde aarde.

Leuk ook om de verschillen in rugzak te zien, die van mij bijvoorbeeld is groot. De meeste pelgrims hebben een kleinere rugzak maar worstelen vaak met de ruimte die ze daar in hebben. Weer anderen hebben alleen een dag rugzak mee.





Ja, en dan kom je bij de bar en tref je Nicola weer. Dit keer samen met een aantal landgenoten. En dan schakel je over op het Engels en Italiaans. Zij slapen in een andere herberg. Dat is nu het leuke, je ontmoet steeds nieuwe mensen.
Gistermiddag trof ik Espen, een Ierse man.


Vanmorgen ben ik om 7.45 uur vertrokken. Toen pas werd het wat licht al was het nog behoorlijk schemerig. Ik wil wel wat kunnen zien. Door dit landschap mag ik vandaag heen lopen.

De eerste plaats is Los Arcos, goed 12 km verder. Net daarvoor begint het te druppen. Mijn poncho wil ook graag wat van Spanje zien, die dus maar aangetrokken. Ik doe mijn best om het rustig aan 
te doen en in Los Arcos neem ik een lange pauze.

Als ik verder zal tref ik Espen weer en we gaan samen op pad. Hij begint net en gaat vandaag naar Logronos. We praten weer een hoop en in Torres del Rio nemen we een sapje. Daarna weer verder door het mooie landschap.


Onderweg komen we deze stenen met briefjes tegen en we vragen ons af hoe dat is ontstaan.
Om 15 uur zijn we in Viana en ik pak de eerste de beste herberg die ik tegenkom. Espen loopt door naar het volgende terras en daar ga ik later ook naartoe. We dachten dat we rustig aan hadden gedaan maar we zijn hier een uur eerder dan verwacht.


Later vertrekt Espen richting Logronos om daar te slapen. Morgen start hij weer laat. We zullen het morgen gaan beleven of we elkaar weer treffen.

Ik had vandaag geen pepers in mijn r**t maar mijn zoon Jesse Hein wel! Hij liep de Kennedymars van Velp in 14 uur en 20 minuten! Dit deed hij samen met BLAFmaat Theo.
Trots op de kleine jongen met de rappe beentjes!

De mensen die de TodN of een KM hebben gedaan zullen wel weer hersteld zijn en anders succes daarmee.

5 opmerkingen:

  1. In verband met een weekendje Den Haag vanmorgen maar liefst 3 dagen lezen en dus weer up-to-date. Ik ben nog niet up to date met de plaatsnamen op de kaart plaatsen maar dat komt vandaag wel.....weet ik ook weer waar je geweest bent en nu uithangt. Zet um op.....en toitoitoi.....groetjes, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hein
    Gefeliciteerd met zo'n snelle zoon. Een aardje naar zijn vaartje ;)
    Ja, het herstel is hier opgetreden naar 84 Groningse kilometer. :)
    Heb jij geen last van, de spieren zijn het nu wel gewend.
    Groetjes en buen camino

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig om jouw blog te lezen Hein, en ja de Kennedymars met Jesse Hein ging TOP. Maar dat hebben we gisteren ook al gedeeld over de telefoon. Suc6 met het vervolg van jouw uitdaging. We zien elkaar binnenkort weer op een FLAL-tocht maat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hein, net weer even bij gelezen en las dat je soms een dag hebt waarin je geen tijd hebt om te schrijven maar dan foto's plaatst ook heel leuk hoor!
    Gefeliciteerd met die snelle Kennedytijd van zoon Jesse Hein.
    Veel succes en plezier verder, we lezen wel weer hoe het je verder vergaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Hein. Gefeliciteerd met de KM van je zoon. Ik liep in Leerdam weer mijn 1e KM sinds mijn operatie in februari. In 14 uur en 45 minuten. Ben ik ook wel een beetje trots op ;-) Hola ;-)

    BeantwoordenVerwijderen