maandag 15 september 2014

Dag 45: zondag 14 september: Le Pont - Saint-Ferme

Op het moment dat we naar de winkel liepen gaf de thermometer 31°C aan. Dat was om 18 uur gisteravond. We waren gisteren eensgezind met het eten: pizza. Alleen ieder een andere, de Fransen sla vooraf en ik meloen. De Fransen kaas na ik een toetje. Om 21 uur was het alweer stil in huis.

Vanmorgen dus vroeg dag, om 6 uur pruttelt de koffie al. Rustig aan maken we de rugzak weer compleet en ontbijten we. Om 7.30 uur staan we buiten en gaat ieder weer zijn eigen weg.

 
Ik neem de oude brug en zie daar dit bordje. Dat is hoopgevend!

 
 
 
Ook maar even foto van de zonsopkomst maken boven de Dordogne. Dan de pas er in. Onderweg haal ik Freddy en Jean in. Ik maak wat foto's van de bordjes onderweg en besluit om de route te lopen zoals op de kaart. De aanwijzingen tot nu toe zijn niet hoopgevend. Later wordt het beter maar ik hou de beschrijving goed in de gaten.

 
Tegen 12 uur zit ik alweer te genieten in Pellegrue. Hier is een oude markthal en voor pelgrims ook weer een refuge. Deze sla ik over. Over goed 5 km is die van mij.

 
Om 14.15 uur ben in Saint-Ferme, tijd genoeg om bij te komen en de kerk te bekijken. Morgen wil ik naar Pondaurat, 28 km verderop. Moet nu weer gaan puzzelen met de etappes zodat het goed uitkomt met een slaapplaats en de dag daarop.
Nog ongeveer 10 etappes tot Saint-Jean-Pied-de-Port, daar ga ik mijn 2e rustdag nemen. Met de afstand, 25 km, die ik nu per dag loop is het prima vol te houden. Komende week wil ik toch zien dat de onderdanen in combinatie met de nieuwe schoenen meer gaan doen. Het lopen kost minder energie dan ik had verwacht. Als je meer cultuur wilt snuiven is een extra rustdag soms prettig, maar niet noodzakelijk.

Spreuk van de dag:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten