maandag 15 september 2014

Dag 46: maandag 15 september: Saint-Ferme - Pondaurat

De natuur verandert hier ook hard, de herfst komt er met rasse schreden aan. Dat de bladeren vallen is prima, alleen de vruchten mogen blijven zitten. Walnoten en kastanjes komen hard aan, gelukkig hebben ze hier voornamelijk tamme kastanjes.

Dezelfde ploeg als zaterdagavond is hier neergestreken. Even later komt er nog een Nederlander: Kees, hij is onderweg naar Saint-Jean-Pied-de-Porte. In het dorp zijn geen eetmogelijkheden. Dan is het fijn dat een hospitalero kookt. Franciose is haar naam. Het is haar laatste avond, maandag komt er weer iemand anders. In 2 weken tijd heeft ze 44 personen ontvangen. Het eten was prima: sla vooraf, groente schotel met aardappelen en uiteraard stokbrood daarbij. Yoghurt na voor mij en daarna nog een soort appeltaart. Na het eten hebben we nog een rondleiding gehad bij de Mairie en de kerk. Ook hier weer interessante dingen gehoord. Na de rondleiding weer bedtijd, helaas was er geen tijd meer voor een verhaaltje.

De haan was er weer vroeg bij vandaag, om 5 uur of zo. Tijdens het ontbijt hebben we een aantal recepten bedacht waar de haan prima in zou smaken. Na het ontbijt gaat, standaard, ieder zijn weg. Eerst naar de bakker, lunch inslaan.


Vanochtend vroeg was het helder. Helaas is het nu mistig. Om 10.30 uur klaart het wat op, intussen ben ik al een heel eind op weg.
De huizen zien er hier wel verzorgder en vrolijker uit dan wat ik wel gezien heb. De vrolijke kleuren doen natuurlijk een hoop. Ook in de dorpen staan fleurige plantenbakken op de straat. Die zorgen voor een heel ander gezicht.



La Réole
 
Tegen 13 uur ben ik alweer in La Réole, tijd voor een grote stop. Niet veel later komt Phllippe ook weer.

We zijn het er over eens dat de route aanwijzingen niet je-van-het zijn. Hele stukken niks en later weer summiere aanwijzingen, of GR 654 aanwijzingen met het embleem erbij.

Uiteindelijk kom ik toch waar ik wil zijn: Pondaurat. Als ik het dorp binnenkom moest ik bellen. Voordat ik dat kan doen word ik al aangesproken door een automobilist die mij uitlegt hoe er te komen. De ontvangst is hartelijk en ik krijg een plaatsje in de buitenkeuken om bij te komen.

Morgen wil ik net voor Captieux een slaapplaats vinden. Een lange etappe van 38 km wordt het morgen, we zien het wel.

1 opmerking:

  1. Ha die Hein. Leuk al je belevenissen. Van Boreelganger tot pelgrim... Top! Even fijn bezig zijn pomtidomtidom.
    Groetjes, Desiree

    BeantwoordenVerwijderen