zaterdag 9 augustus 2014

Zaterdag 9 augustus: Rocroi - Signy-l'Abbaye

Gisteravond hebben we eerst ervaringen uitgewisseld over de tocht van die dag. Het was een mooie route maar helaas ook erg nat. Luc zei toen tegen ons: “dus dat waren jullie voetstappen die ik volgde”.


v.l.n.r. Jelle, Hein en Luc (foto Luc)
 
In de lokale kroeg, als afsluiting, een pintje gedronken en toen was het alweer bedtijd. Vanmorgen scheidden de wegen van Jelle en mij . Hij moest eerst nog naar het postkantoor om o.a. de tent terug te sturen. Zijn route gaat via de GR 654 naar Reims. Mijn route is 30 km korter en gaat via de oude weg RP 51. Luc wilde wel een stuk met mij oplopen en zo gezegd zo gedaan.

Bij Chilly op de



 
foto gemaakt door Luc

 





namen wij afscheid van elkaar omdat hij last kreeg van een blessure. Het is wel gezellig zo met iemand te lopen, ik kijk wel wie er weer op mijn pad komt. Luc is onderweg naar Reims. Hij doet het in etappes. Hij heeft nog tot woensdag dus dat lukt hem wel.
Ieder heeft zijn eigen weg te gaan.










Ik ben vandaag door mooie landschappen gelopen, genieten is dat.

 
 

Via een heel toeristische route met soms heel weinig aanwijzingen ben ik in Signy-l'Abbaye aangekomen. Eerst even wat inkopen gedaan voordat ik op zoek ging naar een overnachtingsplaats. Ik slaap vannacht in hotel le Gibergeon.

Dit keer wel wat een duurder onderkomen met een gewone handdoek en wifi, pure luxe! En de afgelopen dagen waren zeer goedkoop dus het kan. Zo eerst even douchen en eten, pommes avec une salat.

Morgen hoop ik naar Château-Porcien te geraken, op zijn Vlaams gezegd.
Overmorgen Pomacle en dan een dag met een korte route naar Reims zodat ik daar wat kan rondkijken.


7 opmerkingen:

  1. Hé Hein. Je eerste week zit er al weer op en zo te zien ga je lekker! We wachten af wat er verder komt. Groeten fan de buorlju.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om je verhalen te lezen! Ja dan is een lekker bed en douche met alles er op en er aan wel pure luxe, is ook weleens goed om dat te ervaren. Succes maar weer voor de volgende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Hein, wat knap dat je deze reis onderneemt en wat zul je mooie dingen zien en meemaken. Heel veel succes en plezier nog bij het vervolg van je reis! Groeten Bauwina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om de man van Jannachien te volgen via deze blog. Ik vind het ontzettend knap van je. Ik volg je blog dus ook. Leuke foto's erop vooral met die koude kletsen in jullie handen, dat verdienen jullie ook dubbel en dwars. Nog heel veel succes. Gr Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hein, we zijn weer terug van vakantie, lees je blog nu en ben nu weer bij.
    Ga je volgen zoals ik al gezegd heb.
    Je bent al lekker bezig lees ik wel.
    Veel Succes man Gr IJko

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was een paar dagen achter mey het lezen vsn je avonturen maar brn weer bij. Geniet van je genieten en je verhalen. Bon vojage. Jeanette Volkers

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hein, wat is het toch mooi om je te volgen via je blog. Ook al ben je pas een week weg, je maakt wat mee onderweg.
    Veel succes de komende dagen. Groeten, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen