donderdag 28 augustus 2014

Donderdag 28 augustus: Marcigny - Lurcy-Lévis

 
Nou dat was een prima maaltijd gisteravond.
Groentesoep vooraf, een boerenomelet met aardappels ui en champignons, sla erbij, groente erbij en yoghurt na.



Marie-Therèse weet wat goed is voor een pelgrim. Zelf heeft ze hem 2 x gelopen vanaf Vézelay. Eenmaal de Camino Frances en eenmaal de Camino del Norte. De laatste Camino gaat langs de kusten en heeft pittige heuveltjes. Daarom heb ik ook voor de Camino Frances gekozen.


De etappe van vandaag gaat naar Lurcy-Lévis, 25 km stappen. Daar is een camping met een pelgrimsonderkomen.
Vanmorgen eerst het normale ritueel. Ontbijten, wat al klaar stond, en om 8 uur weer op pad. In Livry neem ik even tijd voor een bakje koffie. Vandaag doe ik rustig aan. Gisteren zat mijn looptempo op 5 km per uur en dat gaat lekker. Ook neem ik op tijd mijn rust, vaak een halfuurtje. Soms op een bankje, soms in de berm, dan blijkt trouwens wel vaak dat er 100 meter verder toch een bankje is.



 
Als ik weer op pad ben verlaat ik het Departement Nièvres en loop de Auvergne in.

 
Meteen steek ik de rivier L'Allier over en dan in La Veurdre hou ik een stop.

Zo gaat het gestaag verder. Ook vandaag valt weer op dat het ene gehucht er beter bij staat dan het andere. Maar overal zie je wel altijd een groot hek om de tuin. Gelukkig wel, want achter de hekken zitten soms krengen van honden. Dat geblaf is een crime, de een steekt de ander aan.

Om half twee ben ik al in Lurcy-Lévis maar dan moet ik nog 5 km naar de camping. Ik trakteer mezelf op een biertje, het weer is er naar, zon en 27 graden. Korte broeken weer dus.



 

De camping is niet te missen voor de loper. De route gaat naar links en de camping is hoeveel meter verderop ?


Uiteindelijk ben ik om 15.30 uur op de camping. Mijn onderkomen is een ruime 4-persoons caravan met een heerlijke zachte stoel, wat heb ik die gemist!





Uiteraard hoort er een mooi uitzicht bij.
En weet je wat ook lekker is? Gewoon op blote voeten over het gras lopen.

De temperatuur wordt hier weer wat normaal maar zo warm als Peter C. het heeft hoeft voor mij niet!

Morgen wil ik eigenlijk naar Bouzais dat is VKV, oftewel 40 km verderop. Eigenlijk is me dat 5 km te ver maar ik zie morgen wel wat het wordt en hoe het komt.
Om 19 uur krijg ik een calorierijke maaltijd, ik laat mij weer verrassen.




Albert Westra alvast gefeliciteerd ik neem er een op!

Eigenlijk zouden we je verjaardag bij de KM Fryslân vieren maar dat wordt ‘m niet! In gedachten lopen we die dan maar.

Maar de sapjes drinken we natuurlijk in het echt.

Proost op de jonge 60-er!
 
 

2 opmerkingen:

  1. Hein het is weer genieten met je verhaal in het mooie La Douce France,Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Hein, hast do hazzefet under dyn skoun? as ik googlemaps leauwe mei
    (wat ik net doch)rinst de iene dei 123 km en de oare dei rinst 126 km wér wérom.
    Fierder giet it noch hiel goed tink ik en Jannachien hat dat befestige.
    Mar net wer sokke lange einen rinne, want dan bist oer 14 dagen wer thus.
    Genietsje der fan.Gr Baukje fan de Hein(eken)ploeg

    BeantwoordenVerwijderen