woensdag 27 augustus 2014

Woensdag 27 augustus: Nevers - Marcigny

De fietsers laten op zich wachten en ik besluit om maar te gaan eten, macaroni met bolognese saus.

Als ik klaar ben komen de eigenaren nog een praatje maken en krijg ik een stempel in mijn credential. Als zij net weg zijn komen de fietsers. Het is dan al 19 uur. Het zijn 3 jonge studenten uit Bonn. Zij zijn al 10 dagen onderweg naar Bordeaux. Volgend jaar gaan ze van daaruit verder.







Vanmorgen weer vroeg dag en na mijn ontbijt ga ik om 8 uur weer op pad, uitgezwaaid door Madame Barnaux. Op jaarbasis krijgen zij ongeveer 70 pelgrims te slapen, dat is toch een mooi aantal voor een particulier initiatief.




Bij de verkeerslichten realiseer ik mij dat ik de stokken weer vergeten ben dus terug om ze op te halen.

Daarna de route weer opgepakt. Het is wat benauwd weer, maar als ik de bebouwing heb verlaten wordt het beter en voor ik er erg in heb ben ik alweer een stuk verder.

Klokslag twaalf uur loop ik in Magny-Cours. Voor de racefanaten onder ons, nee, ik ben niet bij het circuit geweest, dat is mij wat te ver om. Ik sponsor de plaatselijke middenstand wel even. De helft aan kilometers voor vandaag zitten er op. Onder het genot van het geluid van de scheurende motoren verlaat ik Magny-Cours weer en zelfs 5 km verderop bij de volgende rust hoor ik ze nog.




Langzaam maar zeker zou ik het toch fijn vinden om een loper naast mij te hebben. De stieren zeggen niks terug.

Uiteindelijk kom ik bij de N7 uit. Helaas kan ik de weg niet meer oversteken. Deze weg wordt ook verdubbeld. Dus een stuk langs de werkzaamheden gelopen en overgestoken waar het wel kon. Dit  wordt nog wat voor de pelgrims die na mij komen. Als ik bijna op de route zit zegt een vrouw tegen mij dat ik van de verkeerde kant kom. Ik vertel haar dat alleen dit nog mogelijk was. Ze vertelt mij dat het nog 3 km naar Saint-Pierre-le-Moûtiers is, goed 16 uur ben ik daar.

Dan mag ik nog 2 km lopen naar mijn slaapplaats in Marcigny. Dit ligt op de route van morgen, heb ik die 2 km vast te pakken.
Morgen DKV zou ik zo zeggen.  Maar waar dat is weet ik nog niet.
Om 18.30 uur eerst maar een hap eten.
 
 

4 opmerkingen:

  1. Wat een Camino,mooie verhalen Hein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stokken vergeten! Gelukkig kan ik op mijn leeftijd nog steeds zonder stok lopen! Ziet er allemaal goed uit Hein! Fluitje van een cent voor jou! En je gaat de goede tijd naar zuid Frankrijk! Wij zaten er vorig jaar in September, 's morgens aangenaam en 's avonds zelfs fris! Je kon toen prima slapen, en vooral 's morgens heerlijk wandelen! PC loopt nu in 34 graden te zwoegen! Voor jou gaat dat waarschijnlijk wat beter worden. Wij gaan een weekendje Egmond doen, tgv. mn 60e! Zondag weer naar huis. Lekker wandelen, uit eten, er is een grote markt, we vermaken ons wel! Hopelijk loop jij zo door als je nu doet, heel veel succes, denk om je stokken en OANT OARE KEAR!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja....als je nu de tekst 'Heineken' op de stokken schrijft......vergeet je ze misschien niet!! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je blog is een feest van herkenning. :) De racebaan, daar ben ik wel voor omgelopen en is het overnachtingsadres nog in een huisje voor jezelf? Tja in Frankrijk loop je vaak alleen. Als je in Spanje bent ga je dat af en toe nog missen ;) Heb geduld Jacobus stuurt je straks wel wat pelgrims hoor. Bon courage

    BeantwoordenVerwijderen