dinsdag 19 augustus 2014

Maandag 18 augustus: Troyes - Ervy-le-Châtel

Gisteravond heerlijk gegeten bij de Soeurs Oblates. Soep vooraf, aardappels met spinazie en iets van tutti frutti na. Kortom: lekker gegegeten!

Soeur Stephanie

Na een fijn gesprek met zuster Stephanie,van oorsprong een Zwitserse, ga ik naar mijn kamer.
Bij het uitpakken van mijn rugzak kom ik tot de ontdekking dat ik mijn slaapzak mis. Dat betekent morgen naar de Decathlon hier in Troyes om een nieuwe te halen. Maar geen zorgen voor de dag van morgen.



Om 7.30 uur staat er een goed ontbijt klaar, zuster Stephanie komt nog even bij me voor een praatje en als ik weg ga mag ik nog een kaartje met daarop een bijbeltekst uit een mandje grabbelen. Een uur later, zo rond 9.15 uur ben ik bij de de Decathlon om een slaapzak te kopen. Gelijk ook nog een noodrantsoen en Isostar gekocht. Toen ik erheen liep zag ik al dat buslijn 1 ook op de route lag richting de stad uit. Deze lijn heb ik maar genomen om de voeten te sparen.


Bij het eindstation stap ik uit en neem de weg, helaas regent het. Na 2 km stopt er een auto en vraagt waar ik heen moet en ik krijg een lift naar Bouilly. Vanaf daar is het nog 6 km lopen naar Sommeval.


Daar is het tijd voor een stop. Onder de boom liggen allemaal appels op de grond. Die zijn al lang rijp lijkt mij.
 Na de stop door naar Eaux-Puiseaux.


Daar wil ik gaan slapen. Ik heb niks besproken. Daar aangekomen vragen, vragen en weer vragen maar er is geen plaats voor mij in de herberg. Wie had gedacht dat het zo zou gaan, ik niet. Om 17 uur ga ik dan maar verder naar Ervy-le-Châtel. Gebeld met het parochiehuis en onderdak is zo geregeld.
Ik laat weten dat ik waarschijnlijk om 19.30 uur daar ben en er wordt mij verteld dat ik dan opnieuw moet bellen. Als ik het dorp binnenloop word ik al opgewacht door Jean Schmit die mij naar mijn onderkomen brengt.
Tijd om te douchen en de was te doen en dan heb ik wel eentje verdiend.






Vandaag weer meer dan 30 km gelopen. Ik komt steeds dichterbij Vézelay, nog 40 km. Voor morgen is het bed geregeld, dan slaap ik in Collan. Toch weer 28 km. Ik ga het in ieder geval rustig aan doen morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten