zaterdag 9 augustus 2014

Vrijdag 8 augustus: Olloy-sur-Virion - Rocroi


Na een korte nacht om 3 uur wakker geworden. Het regent. Gelukkig lig ik droog maar wel op de harde grond. Om 6.45 uur ga ik de slaapzak uit en even later komt Jelle ook zijn tentje uit, die heb ik dus niet mee. Ik lag in een grote legertent die half open was.


Koffie gezet en een broodje gegeten en op weg richting Rocroi. Maar eerst nog wat proviand inslaan voor vandaag.
Na een heftig tochtje waarbij de routes van de FLAL in het niet vallen, komen we eindelijk in Oignes aan. Net op tijd want het begint de druppen en als we op een overdekt terras zitten komt het met bakken uit de lucht.

de straat is verandert in een beekje




Na een lunch en wat drinken vertrekken we om 13 uur weer, nu richting Moulin Meautea, deze route gaat door het bos en ook hier bar en boos. We lopen door beekjes die droog zouden moeten staan. Maar ja na zo’n regenbui willen de beekjes wel stromen! Uiteindelijk om 15.30 arriveren we in

 










stap voor stap kom je er wel
De poncho gaat weer uit en we passeren stiekem weer de Franse grens. We zitten nu in het departement Champagne Ardennes. Na nog een bak water komen we om 17.30 uur in Rocroi aan.



Jelle gaat wat sapjes halen en ik stiefel gauw door naar de VVV die tot 18 uur geopend is. Ik check in voor ons beiden en haal Jelle op.


Voordat we goed en wel geïnstalleerd zijn komen Henri en zijn vrouw langs om te vragen of het bevalt, zij zijn het beheerdersechtpaar.






Ze zijn nog maar net weg of wie komt daar aan? Jawel, Luc die ook in de abdij was, dus eerst weer verder praten met hem.


Zo eerst weer wat eten en morgen?

2 opmerkingen:

  1. Wat zal je beroerd geslapen hebben in zo'n open tent op de harde grond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het slapen viel mee maar comfortabel was het niet. De tocht viel mij ondanks de beroerde nacht mee.

    BeantwoordenVerwijderen