maandag 25 augustus 2014

Maandag 25 augustus: Saint-Réverién - Guérigny

Dat was een mooie gewaarwording gisteren maar eigenlijk ook wel vreemd, alsof je verwacht wordt met een deur die open is en eten in overvloed. Ik had wat mondvoorraad ingeslagen, erg karig ook nog. Opeens was er een overvloed aan eten en drinken.

In het gastenboek heb ik gelezen dat ze hier wel met 5, 6 personen hebben geslapen. Terwijl er maar één stapelbed staat en er verder niet veel ruimte is. De vloeroppervlakte is 15 m² waarvan 2 m² voor de douche en wastafel en 2 m² voor het keukengedeelte.
Voor de wc moet je naar buiten, een beetje het campinggevoel geeft je dat.


Om 6.30 uur was ik dus wakker, dit keer gewekt door moeder natuur en dan moet je snel zijn! Ik zie ook dat de lucht weer betrekt maar de temperatuur is prima. Eerst maar lekker rustig ontbijten.



 
 
Monsieur Thonnet heeft de kerk al opengedaan, een mooie Romaanse kerk. Ook hebben ze hier mooie afbeeldingen van de kruisweg van Jezus, 12 in totaal.


Ik neem afscheid van monsieur Thonnet en ga richting Prémery, 17 km verderop. Het gaat niet zoals ik wil en na 4 km hou ik een korte stop.

Dat heeft geholpen. Uiteindelijk ben ik om 11.45 uur in Prémery en neem daar even de tijd bij een chauffeurscafé voor een plat du jour. Hier bel ik ook naar het hotel voor vannacht om te reserveren en zeg dat ik om 18.00 of 19.00 uur daar ben. Nog 18 km te gaan. Ik mag weer genieten van de landschappen om mij heen. Dan weer bos, dan weer grasland met koeien. Er is hier weinig akkerbouw en als het er wel is wordt het druk bewerkt. Het gewas is van het land.

Om 17 uur ben ik al in Guérigny en ga meteen naar het hotel toe. De eigenaar vraagt of ik gebeld heb en ik bevestig dat.
Hij vertelt mij dat er steeds meer mensen zijn die een reservering bij 3 of 4 hotels doen op de route en dan wel zien hoever ze komen. Met als gevolg, 2 kamers blijven leeg. Hij houdt namelijk 2 kamers vrij voor pelgrims tegen gereduceerd tarief. De andere gasten betalen het volle pond.

Om 19 uur krijg ik weer een plat du jour, benieuwd wat dat wordt.
Morgen is het naar Nevers nog 14 km. Waar ik slaap weet ik nog niet want de eerstvolgende slaapplaats na Nevers is nog 18 km verder. Het wordt morgen in ieder geval weer veel stappen.


'beleef plezier aan het reizen, dan zal het leven je omarmen'
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten