woensdag 20 augustus 2014

Woensdag 20 augustus: Collan - Cravant

Bienvenue en France, Peter C. et une bon courage. Ieder gaat zijn weg…

Gisteravond een heerlijk maal gehad, pasta met vlees en saus. Vergeet dan vooral niet om het bord schoon te maken met stokbrood. Het was een backpackers lunch maar als diner voldeed het prima.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ook maar even 2 fotos van de mooie ruime gite waar ik sliep. Een gigantische keuken en een 2 persoonskamer. Voor mij een ultra-super-de-luxe!
 
 
 












Ook heb ik voor het eerst muziek aan gedaan op de telefoon. O.a. heb ik geluisterd naar de Pilgrimssong van Enya. Niet omdat het me te stil was maar omdat ik er behoefte aan had. Overdag neurie ik wat of zing wat, vaak een toepasselijk nummer, en heb ik de muziek niet gemist.
 
Chablis
Als ik de deur uitstap na het ontbijt, wat ik nog had, mag ik meteen beginnen met klimmen, dat is pas een warming up! Na een km of 5 even een stop voor Chablis, waar de lekkere wijn vandaan komt.
Als ik de plaats verlaat nog maar even pauze.

Ik heb nog geen contact gekregen met de gemeente waar ik wil gaan slapen. Maar zien hoe dat komt.

 
Dan krijg ik een stuk van 6 km door de wijngaarden naar Courgis. Daar heb ik toch wel wat omgedwaald. Kaartlezen ging niet, route volgen ook niet. Gelukkig was het dorp halverwege al te zien maar probeer dan maar eens het juiste pad te vinden. Uiteindelijk beland ik er toch en bij het kerkhof kan ik wel een opkikker gebruiken.
Na de rust moet ik nog 7 km, hoop ik. Nog steeds geen gehoor bij het gemeentehuis en de gite. Kun je je voorstellen dat in Nederland het hele gemeentehuis 3 weken dicht is?
 
Het is pas 15 uur dus ik besluit door te gaan naar Cravant. Ik loop gelijk onder de Route du Soleil door. Ik neem weer een korte stop onder het genot van het voorbij razende verkeer.

Uiteindelijk ben ik om 17.30 uur in Cravant en het eerste hotel waar ik kom is ook al wegens vakantie gesloten. Onvoorstelbaar. Even verderop is er ook nog één en die is wel geopend.
Vanavond wil ik weer een goeie maaltijd hebben.

Het is dus pasta met grote plakken ham geworden. Als ik zit te eten komt er nog een pelgrim binnen, misschien dat ik hem straks nog kan spreken.
Vandaag is weer een mooie dag geweest met letterlijke en figuurlijke misstappen, maar de enkels hebben het goed gehouden.


Of Vézelay een haalbare kaart is morgen zien we morgen wel. Het is nog een etappe van 33 km.
Mijn schoenen moet ik in ieder geval in Vézelay even goed bekijken, die worden minder. Die hebben intussen al dik 2000 km erop zitten.


In mijn reis dagboekje staan leuke teksten. Ik zal er hier af en toe één neerzetten die ik op dat moment toepasselijk vind.

 
‘wandelen is even alles laten lopen’
 
 

2 opmerkingen:

  1. Ha, ha, Hein, mooie spreuk :-) Maar mooi ook dat het goed gaat en dat je zelfvertrouwen groeit. Het is fijn om je verhalen te lezen en je belevenissen te volgen. Heel veel succes maar weer de komende dagen.
    Groeten, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wat zijn er veel mooie spreuken die betrekking hebben op wandelen....En leuk dat je deze even op je blog hebt gezet. Fijn dat het goed gaat Hein en gelukkig ook met Jannachien!Ben benieuwd of je vandaag in Vezelay aankomt. Denk je dat je nieuwe schoenen moet aanschaffen? Ja, 2000km. is al flink veel hè? Nou Hein, "laat alles maar even lopen" hi,hi! Groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen