woensdag 6 augustus 2014

Dinsdag 5 augustus: Namur - Dinant

Gisteren deelde ik mijn kamer met Mike, een Duitse leraar uit Hildesheim, en de andere kamergenoot heb ik niet gesproken of gemerkt.
Bij de pizzeria spaghetti a maison gegeten. Dat was in Jambes, de leden van Noordenveld en Pasveer weten wel waar dat is.
Terug bij de herberg nog wat gesproken en gedronken met Mike en om 22.30 ging het licht uit.



Vanmorgen om 7 uur weer op en samen met Mike ontbeten en afscheid genomen. Hij had ervoor gezorgd dat mijn kleren gewassen waren dus dat was mooi
.


Om half 11 was ik in Profondville en had ik wel zin in koffie en heb mij bij de Hendrika, een boot uit Amsterdam zelf maar uitgenodigd. De eigenaar, Henk, had er geen problemen mee en zijn vrouw ook niet. Ik trof het want vrienden van hen kwamen ook nog langs met taart. Even gepraat en toen weer verder, een aangename stop was het.



Abdij van Leffe

Na diverse stops en sluizen, om iedere 5 km één,  om 16 uur bij de Abdij van Leffe aangekomen.
Vandaag veel drukte op de route met fietsers dus ook veel ge-bonjourd. Ik werd ook  door diverse mensen aangesproken die mij ‘bon courage’ wensten. Dat doet dan wel wat met je.



Voor het eten eerst naar de vesper geweest, dat was wel indrukwekkend. Het eten was een souper oftewel brood met van alles en nog wat en een toetje.
Na het eten wilde ik nog even boodschappen halen bij Delhaize maar helaas, gesloten…geen bier dus. Nog wat kijken voor een kroeg, ook niks. Op de terugweg kom ik Jelle Tromp tegen. Hij was weer teruggelopen vanaf Anseremme omdat hij Givet niet meer zou halen.


Morgen naar Givet is de bedoeling en dan zien we wel weer. O ja, toch nog bier kunnen scoren bij het tankstation gelijk ook nog een Belg , Luc, bij de voordeur opgepikt, hij wilde ook graag een bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten