vrijdag 15 augustus 2014

Vrijdag 15 augustus: Montmort-Lucy - Sézanne

Het was hier in ieder geval een hartelijk welkom vanmiddag. Dit weekend is er één of ander feest in Épernay, vandaar dat het zo druk is hier. De champagne stroomt rijkelijk. Maar dat mag ook als je in het centrum van de Champagne streek bent.
Ook is hier een groep Belgen neergestreken met hun Mercedes benz. oldtimers. En daar zitten toch pracht exemplaren bij!

Het eten gisteravond was een pelgrimsmenu: salade met lardon, biefstuk met patat, ijs na, helaas, ZONDER slagroom. Het smaakte prima.


Vanmorgen
 weer voor de wekker wakker en om 7.30 uur ontbijt.
Als ik het hotel uitloop realiseer ik mij dat mijn stokken nog op de kamer staan dus snel terug om die op te halen en op pad. De berichten zijn niet gunstig voor vandaag en ik besluit om de D951 te volgen. Om de hele dag te gaan baggeren, nee, dank je. Deze weg is tot aan Baye 3 km korter dus dat is ook meegenomen. De hoes zit al om de rugzak en de poncho kan aan in het volgende dorp la Caure. Het duurt niet lang of de sluizen gaan goed open. In Baye is een bushokje, een droge pauze dus. De weg die ik loop is erg rustig vandaag.


Voie de la Liberté
Ja ma, ik heb goed opgelet! Dan realiseer ik mij dat het een feestdag is, volgens mij Maria Tenhemelopneming.
Na Saint-Prix is een P-plaats, weer tijd voor een stop, intussen is het 11.00 uur. Ik ben hier niet alleen. Er is een Duitse familie bezig eten klaar te maken.



 





Ook ik mag een hapje mee eten, wat ik in dank aanvaard. Zie je dat jezelf al doen? Niet zo snel denk ik!







Als ik weer op de route ben besluit ik dat de poncho opgeruimd kan worden. Het wordt me wat te warm met dat ding aan, ik gebruik hem ook tegen de wind. Dat had ik beter niet kunnen doen want hij kan weer aan. Even later loop ik te soppen in de schoenen en blijf dat de rest van de dag doen.

Bij Lachvy besluit ik de route weer op te pikken en als ik het dorp uit ben zie ik zowaar 4 herten.



Bij de zendmast maak ik nog een stop en heb daar een mooi uitzicht over Sézanne.

Voordat ik daar ben krijg ik nog wat water van boven. Een hotel is snel gevonden maar betaalbaar, nee. Bij het laatste hotel is de prijs inclusief ontbijt, dus die maar gedaan.
Na het gebruikelijke even het dorp in en daar tref ik 2 Nederlandse dames, pelgrims. Zij hebben hun slaapplaats al 2 dagen vooruit geregeld. Zij lopen in etappes en van hun weet ik dat ik in Angleur niet hoef te proberen. Even later tref ik Andy in een bar.


Een Engelsman die hier al 20 jaar woont. Hij helpt mij met een slaapplaats te vinden voor morgen in Bagneux bij een particulier. Loslaten en hopen dat het goed komt morgen.

de Notre-Dame van Sézanne

Peter Scheepstra en Peter Commijs alvast gefeliciteerd met jullie verjaardag morgen. Peter Commijs, volgende week ga jij van start in St. Jean, ik wens jou een Buen Camino toe!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Hein ,

    Heb met veel plezier en respect de verslagen van je reis met zijn ups en downs gelezen en het gaat je zo te lezen tot nu toe goed af en probeer dit vast te houden.
    We wensen je verder een goede camino toe met meer ups dan downs en wat minder regen.

    Groeten van Theun en natuurlijk ook van Bert en Elma
    The W.I.K. boys (and girll)


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat die Duitsers deden vind ik heel "normaal". Waar vijf eten kan er nog wel eentje bij ... Je gaat niet zitten eten als anderen moeten toekijken. Ik heb zo vaak mensen van de straat geplukt die bij ons konden overnachten, gratis, niet eens donativo. En sinds 1992 zijn wij lid van een netwerk waarvan de voor ons onbekende leden ons kunnen mailen om te komen overnachten. Vanmorgen een Parijs' gezin uitgezwaaid. Die zijn vier nachten bij ons te gast geweest. Was heel leuk. De wereld verbeteren begint bij jezelf =) Buen Camino, Ineke T.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Hein voor de felicitatie. Ja, ik krijg toch wel wat kriebels, dinsdag ga ik op pad voor mijn camino.
    Eerst een flink eind treinen naar St. Jean pied de Port.
    Ik wens je nog een Buen Camino toe, en hou het droog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Hein, afgelopen 2 dagen heb ik in Antwerpen doorgebracht vanwege Maria Hemelvaart. Het was een hele bijzondere ervaring. Na de mis heb ik een kaarsje voor je aangestoken. Hopelijk helpt het een beetje. Je verhalen zijn echt superleuk om te lezen. Zo reizen we een heel klein beetje met je mee.
    Hein succes voor de komende dagen, met hopelijk wat minder regen.
    Groeten, Charlotte Belder

    BeantwoordenVerwijderen