woensdag 1 oktober 2014

Dag 62: dinsdag 1 oktober: Redecilla del Camino - San Juan de Ortega

Gisteravond met Tim en Freek wezen eten, weer een pelgrimsmenu. Wat extra’s is niet verkeerd voor mij. We zitten er met nog 10 anderen en realiseren ons dat wij per persoon bijna net zoveel gelopen hebben als zij tezamen. Ook hebben we het over de bestemming van vandaag, dat kan 37 km worden. Dan is het nog één dag naar Burgos, we zullen zien.

 
Wat het weer betreft, ik loop nog steeds in korte broek en t-shirt.
Gisteren bij de start was het wat fris maar later brak de zon door en werd het aangenaam. De poncho houd ik wel bij de hand.


Vanmorgen na een klein ontbijt en koffie vertrekken Tim, Freek en ik. Onderweg worden wat foto’s gemaakt en praten we over de lange reis.



Zij lopen voor eenwereldzonderkopzorgen.nl, google daar maar eens op.
Als we weg zullen komt net Nicola eraan, dat is al de zoveelste dat ik hem tref. Hij heeft er 10 km meer op zitten. Met zijn vieren gaan wij op weg, maar al snel loop ik alleen met Nicola. Het is net of je maar één persoon hoort lopen, dezelfde cadans. Hij maakt zijn eerste stop 3 km voor Villafranca Montes de Oca waar hij gaat overnachten. Morgen tref ik hem wel weer. Zelf loop ik door naar Villafranca.
 





Daar heb ik afgesproken met Tim en Freek.

Als ik mijn lunch aan het eten ben arriveren zij en Paulien ook.


Ik ga om 14.15 uur op pad voor het laatste stuk. Eerst 12 km flink klimmen naar 1162 meter, daarna wat dalen en vervolgens weer klimmen.

 
Dan kom ik op de snelweg voor pelgrims. Ik loop alleen, even de gedachten verzetten.

 
Om 16.45 uur zit Pepsi al te wachten in San Juan de Ortega. Daar breng ik de nacht door. Vandaag heb ik 38 km afgelegd. Morgen heb ik onder andere met Nicola afgesproken in Burgos. Tim en Freek gaan daar ook naartoe. De eerste nacht in een stad in Spanje. Het wordt een rustige dag voor mij, 26 km.


5 opmerkingen:

  1. Ik zal je een paar dagen met rust laten Hein. We gaan voor een paar dagen naar Fulda. Groeten Bosso.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Man o man je gaat echt als een speer.....had gisteren berekend dat als je 25 km per dag zou lopen dat je dan nog 10 dagen nodig zou hebben om in SdC aan te komen... maar de km standen staan in de 30 ......kampies an......hou je taai.....Hasta la pasta (klinkt wel spaans ....toch????)..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 10 dagen gaat hem niet worden ben net onder de 500km meer 16 dagen

      Verwijderen
  3. Hein.
    Vandaag zal je ongetwijfeld Burgos halen (26km gaat je zeker lukken).
    En ook al gaat het dan misschien niet meer zo soepel/gemakkelijk als voorheen, bedenk dat je over een week al voorbij Leon bent en dan kun je toch zeggen dat het (gewenste)einde in zicht is.
    Wij hebben ook wel gezien dat jij geen kilo's bent aangekomen en hebben daarom overwogen om jou Wâldbeantsjes met spek op te sturen, maar dat geeft te veel poespas en zelf het beste spek kan bederven.
    Je loopt al weken gemiddeld meer dan 30km per dag en dan kom je ruim binnen de gestelde 90 dagen in SdC aan, binnen 80 dagen zelfs. Grote klasse.
    Hein, de kop ervoor, "de bealch efkes derop sette",dat doen wij zaterdag ook: 25km in Heerenveen om de terraskilotjes weg te werken, zo zegt de reisleidster.
    Succes en we volgen je dagelijks, maar dat wist je al.

    Grupo cerveza Hein(eken)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hein,
    Jongen wat ga je goed zeg! En je bent al zo ver. Ik kan me voorstellen dat je je gezin mist.
    Ik heb een aantal dagen leesachterstand gehad, vanwege de TodN. Maar inmiddels alles weer ingehaald en je blogs en foto's met plezier gelezen en bekeken. Je zult inmiddels wel van deze en gene gehoord hebben dat de TodN super was. Het nazomer weer was een kadootje voor Nederlandse begrippen. En het was enorm gezellig. Ik heb een aantal keren aan je moeten denken. Je denkt dat 84 km. in twee dagen veel is! :-) Las ook nog dat Jesse Hein een super tijd op de KM gelopen heeft. Geweldig zeg.
    Nou Hein, ik ga je nu weer elke dag volgen. Heel veel succes, doe rustig aan, maar vooral genieten. Groetjes, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen