donderdag 9 oktober 2014

Dag 70: León - Hospital de Órbigo



We hebben afgesproken met in 11 mensen. Tel maar na: Freek, Tim, Marloes, Jackie, Tony, Nicola, Kenneth, Mende, Paulien, Jenny en ik zei de gek. Eerst maar iets droogs opgezocht, een kroeg. Daarna hebben we wat gegeten. De avond vliegt dan ook voorbij.





Na het eten toch nog even een bar opgezocht. De nacht was kort maar goed. Vanmorgen proberen we nog een ontbijt te scoren maar helaas, niet in León. Tony en ik samen op zoek en we hebben snel ergens een bar gevonden. Wat een verschil met Burgos en andere plaatsen waar de bars al om 6 uur open zijn! De anderen blijven nog een dag in León of gaan terug naar huis. De achterblijvers tref ik wel weer onderweg.



Hoe laat Tony en ik precies vertrekken weet ik niet. Maar om 10.30 uur heb ik de eerste 14 km er op zitten. Tijd voor een rust. Tony wil ook niet in het donker lopen, hij neemt de alternatieve route die is wat langer maar mooier.







Zelf ga ik de strijd met de lange weg weer aan. Verdwalen kan niet, immergerade aus.










Ik heb mooi de tijd om alles van de laatste dagen c.q. weken eens rustig te overdenken. Heerlijk. Het was gezellig dus dit is weer even wennen. Niemand te treffen bij een rust is een vreemde gewaarwording. Het is sowieso een stuk rustiger geworden op de camino. Langzaam maar zeker gaat het landschap ook weer wat veranderen. Volgens mijn kaart kom ik ook wat verder van de weg af te lopen, dus ook dat wordt beter.


 
 

Om 15.30 uur heb ik gedoucht en de was gedaan. Slapen doe ik in Hospital de Órbigo. Vandaag heb ik 33 km weggestapt. De albergue heet San Miguel, voor de ingewijden. Morgen maar weer 30km naar ???? Vandaag ben ik onder de 300 km nog te gaan grens gekomen. Dus nog een dag of tien. We gaan het zien, het moet nog wel gebeuren.


 

2 opmerkingen:

  1. Hé Hein.
    Als jij woensdag in Leon was en zaterdag in Foncebadón wilt zijn. dan gaat jou dat vast lukken: via Astorga is dat een kilometer of zeventig.
    Voor een afgetraind wandelaar als jij in drie dagen? Ja dus.
    Verkouden? "Frysk Superieur van Weduwe S.Joustra mei brune sûker is dan een baas slokje" meldt Wiebe.
    Je kunt er na vragen maar het lijkt ons dat niet iedere gelegenheid in Spanje Weduwe S.Joustra als leverancier heeft.
    Hein, het zat er dik in dat je het ging redden. Met SdC bijna in zicht en nog voldoende vrije dagen voor de boeg is het vrijwel een zekerheid geworden.
    Mooi man. Dus onderweg maar even naar Weduwe S.Joustra vragen en kan niet meer mis.
    Succes.

    Grupo serveza Hein(eken).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hein

    Het gaat je goed af tot nu toe.
    Ik heb iedere dag trouw je blog gelezen en op de kaart gevolgd welke etappe je loopt, Google map is dan erg makkelijk.
    Het is toch een hele onderneming, en de keren dat we elkaar thuis spraken, was je er altijd erg enthousiast over.
    Dit vraagt vast om een nieuwe uitdaging maar waarschijnlijk niet op korte termijn, na 3 maanden elke dag een stukje kuieren.
    Een collega en haar man lezen je blog ook en hij neemt zijn petje voor je af, elke dag een afstand gemiddeld een 30 km te lopen, hij wenst je verder nog succes met de laatste kilometers.
    Misschien dat je ze volgend jaar met de 4daagse van Nijmegen tegen het lijf loopt.
    Het zal straks wel weer erg wenen worden als je weer in de maatschappij moet mee draaien, de vrijheid die je 3 maanden hebt gehad en je allen zorgen moest maken om slaapplaats en je eten.
    Je zoek tocht naar een slaapplaats kan ook wel een stress opleveren, maar als je daar zo als jij goed mee omgaat geeft dat geen problemen.
    Geniet de laatste paar weken nog van je vrijheid en al het moois wat je onderweg ziet en tegen komt.
    Niet verkouden / ziek worden want dat gaat waarschijnlijk tegen je werken.
    In plaats van een weduwe Joustra kun je ook een Pernod drinken dit helpt ook, en is misschien beter te verkrijgen daar.
    Volgens Google Map nog 265 km, dus niet te snel lopen.
    Vernomen dat je van plan ben om misschien door te lopen naar de kust, dat laatste stukje maakt op de afstand die gelopen niet meer uit, dus misschien maar doen om uit te waaien aan de zee.

    Groetjes en een dikke knuffel.
    Wiebe Dijkstra.

    BeantwoordenVerwijderen