zondag 5 oktober 2014

Dag 66: zondag 5 oktober: Boadilla del Camino - Carrión de los Condes

Gisterenavond hadden we de Amerikaanse avond. Op een zaal van 40, zaten 30 man die een georganiseerde camino doen, en die kunnen een kabaal maken zeg!
 
 
 
Het was gezellig aan tafel, we hadden weer keuze uit vlees of vis vooraf en keuze uit 2 maaltijdsoepen. Twee nagerechten voor mij. Marloes hoefde niet dus had ik weer mazzel.
 
 
 
 
 
 
 
Na het eten waren de Amerikanen allemaal verdwenen en bleef er een klein groepje over. Uiteraard gaan de eersten om 21 uur naar bed en blijven er nog een man of 10 over. Van die 10 hebben er 4 al minimaal 1800 km op zitten. We zijn het erover eens dat ons lichaam eraan gewend is en minder slaap nodig heeft. \
 
Vanmorgen weer om 4 uur wakker maar kunnen blijven liggen tot 6 uur toen begon de eerste te pakken. De meesten doen vandaag 25 km. Het alternatief is 43 km, ruimschoots de tijd dus. Zelf vertrek ik om 8.00 uur. Toch de lange broek maar aangedaan, het is fris. Deze houd ik de hele route aan en het vest ook. Het waait zo’n windkracht 4 denk ik.
 
 
Het landschap en de route zijn niet echt betoverend vandaag. Zodra ik het dorp uit ben volg ik 4 km een kanaal tot Fromista.
 
 
Daarna 20 km de weg volgen tot Carrión de los Condes. In Población de Campos heb ik een stop van een half uur. Daar moet ik wel 5 minuten wachten voor ik geholpen word. Ze zijn in Spanje niet snel in de bediening. Sabine is de enige die ik tref onderweg.
 
 
 
Op zoek naar een slaapplaats kom ik terecht bij Monasterio de Santa Clara. Daar ben ik om 12.15 uur.
 




















 
Om 17 uur hebben we hier een meeting en om 19 uur een mis. De eerste die ik in Spanje ga meemaken. Als ik gedoucht en gewassen heb komt Nicola eraan. Hij besluit ook om hier te blijven.

2 opmerkingen:

  1. Hé Hein, wat lees ik nou toch? Pas je eerste mis????? Nou, dat zal tijd worden zeg!!! Al die kilometers lopen zonder één keer de pelgrimszegen te hebben gekregen? Jacobus is je toch maar goed gezind hoor, hi, hi! Weet je waar ik benieuwd naar ben? Heb je die schitterende Romaanse kerk in Fromista ook bekeken? Ik heb daar een paar uur gewacht tot die open ging, want ik wilde 'm persé zien. Ben helemaal weg van de Romaanse kerken en er zijn er gelukkig in Spanje nog veel bewaard gebleven. Trouwens er is sowieso veel meer overgebleven aan prachtige gebouwen, poorten, enz. dan b.v. hier in Nederland. Wat is hier ongelooflijk veel aan moois gesloopt! Er jammer. Oh ja, ik heb ook in Carrión de los Condes geslapen. Maar volgens mij niet in dezelfde refugio als jij.
    Wel veel hè 43 km. op één dag? Ga je w.s. niet doen dus. Lijkt me heel verstandig!!!!! Leuk hè al die verschillende nationaliteiten ontmoeten en met zo veel verschillende mensen af en toe of regelmatig een stuk oplopen. Geniet er maar van. Ben benieuwd waar je morgen weer terechtkomt. Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hein, het wordt lekker druk onderweg met die groep erbij! Loop je ook veel met zo'n ploegje op of laat je ze meteen maar lopen 's morgens? Volgens ons doe je de 43 km. vandaag, denk dat je de hein (eken) ploeg en misschien ons best wel een beetje mist....dus lange halen snel thuis! De ploeg (Hein)eken ziet er wat onwennig uit, en sommigen zie je minder momenteel....Maar het is aftellen met jou!! Benieuwd wat je indrukken zijn als je straks je einddoel nadert en in Santiago arriveert! Zal best wel indrukwekkend en zelfs emotioneel zijn denk ik....zolang lopen voor dat ene doel.....Je verhalen blijven onveranderd mooi, vertel niet alles want dan heb je als je thuiskomt niets meer te vertellen. We zijn dit weekend toch maar in Heerenveen wezen lopen. De route was onverwacht mooi, prachtig laatste stuk door Ornjewoud en even op de 10 meter hoge uitkijktoren Bélverdere geweest. Een heel smal uitkijktorentje, en met enkele personen erop geweest die hoogtevrees hebben! Prachtig uitzicht, volgens één van de medelopers kun je vandaar Leeuwarden zien liggen! (Misschien in een dronken bui...geloof het niet meteen...was zaterdag glashelder maar zag niets van Leeuwarden). We gaan vanavond even kijken of je 43km. hebt gelopen....we wensen je weer heel veel plezier en succes in het laatste rukje!!! Groetjes en we laten nog wel weer eens wat horen. Doeii

    BeantwoordenVerwijderen