woensdag 8 oktober 2014

Dag 69: woensdag 8 oktober: Reliegos - León

Gisteravond zijn we met 5 personen gaan eten. Een aantal had besloten nog 6 km extra te lopen, die treffen we wel weer. Dat was de tweede nacht op rij dat de albergue maar voor de helft vol was. Redelijk goed geslapen maar helaas begin ik wat verkouden te worden.

Vanmorgen om 7 uur de deur uitgestapt. Maar ondanks de vier albergues in dit dorp is er nog geen bar open. Gelukkig heb ik een banaan gehad voor vertrek en we lopen door naar het volgende dorp, 6 km verderop. We zijn het dorp nog niet uit of het begint te druppen. Regenkleding aan en gaan. Donker en regen, een mooie combinatie. Nicola heeft een lamp mee, Paulien en ik volgen. Een makkelijke route weer, gewoon de weg volgen. Dan na een uur ons ontbijt. Rustig aan en droog ontbeten. Daarna weer de regen in richting León. We lopen in het zicht van elkaar, ieder met zijn eigen gedachten. De wind neemt toe en de regen ook. Na de volgende 10 km gaan we weer stoppen. Nicola heb ik intussen weer ingehaald vlak voor de volgende stop. Daar treffen we Tim en Freek ook. Nicola gaat iets eerder weg en samen met Paulien doen we het laatste stuk.

 
Vlak voor León wordt het eindelijk droog en kan er een foto gemaakt worden. Als we de stad in lopen maken we nog een stop. Ik bel Nicola op en we besluiten in de Albergue Municipal te gaan slapen.
 





 
Maar eerst richting de kathedraal.



Daar treffen we Hauke en Adriana ook. Zij houden hier ook een stop.

Voordat ik er ben kom ik Marloes weer tegen.







Morgen wordt het weer anders voor mij op de camino. Ik ga andere mensen leren kennen en tijd nemen voor nieuwe ontmoetingen.









Binnen een paar dagen tref ik Freek en Tim wel weer op de weg. Wie ik hier ook tref zijn Jan en Feikje uit Harich. Die tref ik nog wel een keer voordat ik in Santiago de Compostela ben. We hebben afgesproken om vanavond met een groep nog wat te eten, morgen daarover meer. De komende 3 dagen doe ik rustig aan. Zaterdag wil ik in ieder geval in Foncebadón zijn. Morgen naar ????, 25 tot 30 km verderop. O ja, vanmiddag heb ik Estella ook ontmoet, zij is met haar zoontje van 2 onderweg. Ergens in Frankrijk had ik al over haar gehoord.

Lied van de dag:


1 opmerking:

  1. Hein, Jan ken ik goed van het loopclubje van Wiebe. Zijn ze weer op de fiets? Doe ze de groeten van mij wil je? Mooi hè de kathedraal in Leon. En heb je die prachtige Romaanse kerk ook bekeken of ben je daar niet aan toe gekomen! Niet ziek worden hoor nu je zo verkouden bent, want het einde nadert met rasse schreden (tenminste dat geldt voor jou, hi, hi!!) Mooi is dat hè, dat je steeds weer dezelfde medepelgrims tegenkomt, ook al loopt de ene sneller of langzamer dan de andere. Ergens tref je elkaar dan wel weer in een albergue. Ben benieuwd waar je morgen aankomt. Nou, jij hebt regen, maar wij zijn gisteren met de dinsdagloopgroep ook "getrakteerd" op hagel en onweer en een stormachtige wind in Lauwersoog. Lekker uitwaaien heet dat!!!!! En daar moet je dan ook nog eens 11/2 uur voor rijden!!!! Mooi lied hè van Vera Lynn. De tekst is inderdaad ook wel van toepassing op de Camino. Steeds weer afscheid nemen, terwijl je weet, dat je ze w.s. nooit meer zult zien. Gaf mij vaak een triest, weemoedig gevoel. Vooral als je fijn contact met elkaar hebt gehad. Maar ja, dat hoort bij het leven en dus ook bij de Camino. Hein, ik hoop dat je verkoudheid gauw overgaat. Vaak helpt een "drankje" hi, hi! En morgen weer een fijne loopdag gewenst met "nieuwe" pelgrims heb ik van je begrepen. Groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen