zaterdag 18 oktober 2014

Dag 79: zaterdag 18 oktober: O Pedrouzo - Santiago de Compostela

Na de dag van gisteren ben ik benieuwd hoe het vandaag zal gaan. Beroerder dan gisteren kan bijna niet maar we gaan het beleven. Ineens realiseer ik mij dat maandag voor mij de Camino wordt beëindigd. Het stappen dat ik nu doe is niet omdat ik het wil, maar omdat ik het moet. De sjeu is eraf voor mij. Het is niet dat ik niet meer kan genieten maar het voelt niet meer als mijn camino.

Gisteravond maar wat junkfood in de supermarkt gehaald en meteen mijn ontbijt voor vanmorgen. Om 8 uur vertrek ik in het donker. De lamp heb ik niet nodig, die hebben anderen wel mee. Ik passeer een hoop mensen.

 
Om 9 uur tref ik Monica en Christina weer. Zij laten mij weer lachen en door hen tref ik Bargos ook. Samen lopen we verder. De stokken gaan in de rugzak. Ik ben ook zonder stokken van start gegaan.
Samen hebben we nog 2 keer een stop en het laatste stuk doen we gezamenlijk. Ieder met onze eigen gedachten.


 



Om 12.30 uur bereiken we de kathedraal. Even naar binnen geweest en op naar het pelgrimsbureau.

Daar staat een aardige rij voor ons. Gelukkig halen ze de groepen er uit maar een uur moeten we toch wel wachten.










 
Dan krijg ik eindelijk mijn certificaat en ook nog een met de kilometers erop. Daarna gaan we een hapje eten. We zijn de laatsten die het restaurant verlaten.

Tim en Freek heb ik beloofd om hun tegemoet te lopen en die vind ik op een terras. Gezamenlijk lopen we naar de kathedraal en spreken af elkaar daar weer te treffen vanavond.


Song van de dag:


6 opmerkingen:

  1. GEFELICITEERD Hein, met deze prestatie. Ik vind het helemaal super hoe je dit hebt volbracht. Helemaal de laatste dagen zullen zeker niet makkelijk voor je geweest zijn. De aankomst zal ook best wel emotioneel geweest zijn. Ik hoop dat je er toch van hebt kunnen genieten. Anders zeker later, als je weer thuis bent. Voor dinsdag alvast een goeie reis gewenst en een hele mooie thuiskomst. Rust lekker uit en geniet van je succes, samen met Jannachien en je kids. Oant sjen!
    Groeten, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chapeau Hein! Toch nog even nagenieten en straks een goede thuiskomst met een schat aan ervaringen en belevenissen die niemand je meer af kan nemen!
    Groet, Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hein ben de laatste dagen druk bezig geweest met de voorbereiding van de Wik wandel tocht in Appelscha en heb dus je blog niet kunnen lezen. Van harte gefeliciteerd met de buitenaardse prestatie die je hebt geleverd mede dank zei de steun van je thuisfront.

    Groeten van de Wik boys

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uit je woorden proef ik, dat deze laatste dagen niet fijn zijn geweest En dat is heel begrijpelijk. Tòch heel goed van je, dat je hebt doorgezet en daar feliciteer ik je hartelijk mee. Nu is je Camino voorbij, maar in je hoofd en je hart zal deze tocht gegrift staan en nooit meer verdwijnen. Mooie Compostela's heb je gekregen. O.a. die met de totale afstand in kilometers erop is heel bijzonder! Vandaag misschien nog de Pelgrimsmis in de Kathedraal met het zwaaien van het immens grote wierookvat en dan.....naar huis!!! Goede vlucht en een heel fijne thuiskomst bij Jannachien en de kinderen. Wat zàl het feest zijn in huize Dijkstra!!!!! Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je camino is niet voorbij, die gaat door voor de rest van je leven. Een ongeneeslijk virus. Ik zou zeggen welkom bij de "club" haha.
    Geniet nog even van Santiago en een goede thuisreis.
    Je familie zal blij zijn je weer te zien.
    Ultreia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. proficiat met deze geweldige prestatie

    BeantwoordenVerwijderen