zaterdag 4 oktober 2014

Dag 65: zaterdag 4 oktober: Hontanas - Boadilla del Camino

Dat was inderdaad een luxe onderkomen in Hontanas. In totaal 16 personen konden er slapen. Een kamer van 2, eentje van 8 en dan blijft die van 6 over en daar sliep ik. Geen snurkers deze keer, ook wel fijn. Het eten was ook heel gezellig en lekker. Het nagerecht was pudding. Was zo lekker, nog maar wat gevraagd. Helaas was er nog voor 2 personen, dan niemand zeg ik. Komt ze later toch nog aanzetten met pudding. Een aantal namen nog wat en de rest was voor mij, het bord kon zo weer in de kast toen ik klaar was.

Ik heb ook met iemand gesproken die de andere kant uit loopt. Zij loopt altijd alleen, maar is er inmiddels aan gewend.
Onze kamer is internationaal, een Zwitserse, een Amerikaanse, een Oostenrijkse, een Fransman, een Italiaan, Nicola en ik zei de gek. Gisteren heb ik zeer veel Duitsers getroffen. Dat was Nicola ook opgevallen. Die hadden eergisteren zeker een rustdag want toen troffen we zeer veel Brazilianen die gisteren kennelijk een rustdag hebben genomen in Burgos. Want dat Braziliaans hebben we weinig meer gehoord gisteren. Ben benieuwd wat we vandaag veel gaan horen. Engels hoor je ook een hoop. Maar ik heb ook 2 Koreanen getroffen die alleen maar Koreaans kennen en ook zij redden het op de camino.


Omdat ik weer vroeg wakker ben, ben ik ook eens als eerste voor het ontbijt (5€). Dat is bijna duurder dan het diner(9€) inclusief drinken. We treffen het ook nog want deze albergue sluit 15 oktober en gaat in april weer open. Deze is een parel op de camino.


Nicola en Paulien vertrekken om 7 uur, zelf ga ik een half uur later op pad.



 
 
 
We komen weer door mooie landschappen. Na goed 10 km is mijn eerste rust en dan heb ik Paulien en Nicola ingehaald, maar hij vertrekt al snel. Niet veel later arriveren Karin en Sabine. Er is ook een shop waar ik sokken en een nieuw t-shirt koop. Als ik weer vertrokken ben gaat het snel naar boven, 12%, dan even vlak en vervolgens 18% naar beneden. Dan 10 km via een grote vlakte naar het volgende dorp.

 
Nicola is er al en we zitten daar een uur. Later arriveren de anderen ook. Paulien zegt dat als we in Boadilla del Camino gaan stoppen, we naar de En El albergue moeten gaan volgens haar boek. Inderdaad een goede keus.




Als we daar goed en wel zijn komen Marloes en haar vrienden binnen. Zij komt uit Makkum en ik heb haar in Burgos ontmoet.

 
Zij wist mijn naam toen ook al.

Terwijl ik met het blog bezig ben komt Tim ook binnen. Freek moet nog komen, dat beloofd een gezellige avond te worden.

Spreuk van de dag:

'vrijheid, blijheid op de camino'.
 

 

3 opmerkingen:

  1. Hoi Hein, in diezelfde herberg heb ik ook geslapen. Heel leuk daar hè? Wat betreft 1 november: natúúrlijk krijg je een uitnodiging!!! En misschien wil je wel iets vertellen over jouw ervaringen op de Camino????Zou harstikke fijn zijn! Ik zorg er voor, dat je op tijd de nieuwsbrief krijgt met het programma van deze dag. Het is in ieder geval in de kroeg in Blauwhuis. Altijd goed hè? Kun je hier ook nog een pilsje pakken, hi,hi! Hein, morgen weer een goede tocht. Oh ja, ga je ook wel eens 's avonds naar een pelgrimsmis? Vond ik altijd heel mooi. Heb zelfs een keer een bidprentje in het Nederlands gekregen, terwijl de pastoor een paar woorden Nederlands sprak. Héél bijzonder. Morgen ga ik naar een concert in de kerk van Baard. Er worden pelgrimsliederen gezongen met daarbij beelden van de Camino. Dus......altijd mooi! Vandaag mooie tocht gelopen in Rolde. Schitterend zomerweer nog hier. 23 gr. Gelopen met Liana, Hinke en Albert G. sr. Weer een heel leuke, mooie dag gehad. Dus je ziet: wij lopen ook nog heel wat af. Maar jij spant de kroon, kilometervreter, hi, hi! Alle goeds en Buen Camino. Groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat loop je in een prachtige omgeving!!! Alvast een mooie zondag.
    Groetjes Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van Hontanas naar Fromista, 32km. Tenminste dat was de bedoeling.
    Je bent gestopt in Boadilla del Camino, een km of vijf/zes voor Fromista. Een verstandig besluit: je loopt gemiddeld meer dan 30km per dag en dan is er niets mis mee dat je een etappe iets inkort.
    Je wist al dat we volgers van je waren maar misschien nog niet dat we detailkaarten erbij hebben: Carriòn de los Condes morgen op pakweg 26km?
    Dat ze je kennen als Heineken komt ons wel logisch voor. Je liep nog maar een paar weken met ons mee en toen kregen wij de naam Heinekenploeg al.
    Nu ben jij op afstand en heeft de wandelaar hier het nog steeds over de Heinekenploeg. "Sa komme jo op in strieminne namme" melde een bekende wandelaar. En zo is het, wij zitten er maar mee (en gaan er onder gebukt).
    Met het naderen van jouw einddoel neemt het aantal (voor jou) bekenden steeds meer toe. En daarmee ook de gezelligheid, zo proeven we uit jou reisverslag.
    Mooi toch?
    Hein, je gaat het redden. Midweeks Leon en dan zie je SdC bijna liggen.
    Succes gewenst vanuit het culturele hart der Fryske Wâlden.

    Grupo serveza Heineken.

    BeantwoordenVerwijderen