maandag 6 oktober 2014

Dag 67: maandag 6 oktober: Carrión de los Condes - Sahagún

De meeting gisteren was leuk. Iedereen stelde zich voor en vertelde waar hij/zij vandaan kwam. Toen ik vertelde dat ik was komen lopen vanuit Nederland, werd het even stil in de zaal. Dat vond ik wel een mooi moment. Er werd wat gezongen. Daarna ben ik naar de mis geweest wat ook indrukwekkend was. Tijdens de mis kregen we de pelgrimszegen.
Gisteravond zijn we met 9 man uit eten geweest. Om 22 uur moesten we binnen zijn. Een paar mensen stonden om 22.30 uur voor een dichte deur, zij hebben de nacht in een stal doorgebracht. Verder een goede nacht gehad en vanochtend eindelijk eens een keer pas om 6.00 uur pas wakker.


Samen met Nicola en Paulien ontbeten en weer eens een gebakken ei gehad. Met zijn drieën vertrokken en na het dorp ging Nicola ervandoor, zelf heb ik na een uur afscheid genomen van Paulien om de mooie 16 km alleen af te maken.



 
Daarna heb ik een stop samen met Sabine. Dan ga ik weer verder. Na contact met Nicola besluit ik ook om naar Sahagun te gaan.


 
We treffen elkaar nog in een plaats en het laatste stuk haal ik hem in.

 
Om 16 uur komen we aan bij onze hostel Viatoris. Na ons komen er vele bekenden binnen die onderweg nog een bui gehad hebben. Wij waren net op tijd binnen. Vandaag heb ik 40 km gelopen. Morgen naar Reliegos, dat wordt 31 km stappen. Wat de avond brengt zien we wel weer.

Bauwina van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

5 opmerkingen:

  1. Was ook weer eens wat anders geweest in een stal slapen toch???? Wauw Hein....zal niet te veel met veren gooien....maar wat ben je toch een fantastische kerel....40 km lopen en dat door droog en dor land en dan toch nog aan de jarigen op het thuisfront denken......geweldig..... Het eindstation komt steeds dichter bij. Ik had uitgerekend dat je nog zo'n 14 dagen onderweg zou zijn maar met deze dagelijkse afstanden wordt dat vast wel eerder.....Hou je haaks, toitoitoi groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. p.s. nog even dit.....voor de goede orde.....die veren ......heb je dik verdiend hoor.....
    trusten.....Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sluit me bij Jeanette aan hoor Hein! Alleen het loopt natuurlijk niet prettig met al die veren. Wordt wel steeds gezelliger zo lijkt het! Nog even...het schiet nu echt op. In Nederland beleven we momenteel een heerlijk nazomertje. Heerlijke temperaturen, in het weekend was het een dikke 20 graden. Nu is het even wat koeler en er valt wat regen. Maar het weekend is weer veelbelovend. Het is daar ook wat wisselvallig he? Komend weekend gaan we naar Urk, Roden of Noordwolde....luxe probleem. Urk is misschien ook wel eens leuk, zijn we nog niet geweest met een wandeltocht. Wel hardgelopen...Fish-Potato-run. In mn tijd als topatleet haha. Geniet al 2 maanden van mn vrije tijd, ff wennen maar inmiddels al gewend, je moet er wel om denken dat je niet overal op in gaat wb. ontspanning. Ontspanning wordt inspanning als je teveel ontspant! Vrijdagavond zou ik naar de damclub kunnen volgens dorpsgenoten, maar dan wordt het vaak wel 1 of 2 uur 's nachts voor je weer thuis bent. Daarna wandeltochtje doen....lijkt me niet een goede combi. Nou....ik ga even aan het werk, want mn baas Meintsje heeft diverse klussenbedacht die ik vandaag af moet hebben. Hoop maar dat ze snel werk vindt haha......Zoals gewoonlijk wensen we je weer een goede wandeling vandaag maar dat komt helemaal goed!! Je redt het Hein!!! Alleen forceer niets het laatste stuk...dat zou zonde zijn. Altijd een goede verhouding in rust en arbeid houden......(Heb ik ook maar van WIKI-pedia hoor)....We zien je denk ik wel op de eerste FLAL tocht in Appelscha op 25 oktober!! Groetjes, ZET HEM OP en blijf genieten!!!! Albert en Meintsje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 67 Dagen onderweg en nu pas de pelgrimszegen gekregen. Geweldig haha.
    Nu kan er niets meer mis gaan ;)
    Ga je trouwens nog door naar de kust?
    Nou geniet ervan, de "werkelijkheid" staat al bijna op de stoep.
    Groetjes uit een winderig Fryslan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tsja van Nederland al helemaal naar Spanje gelopen, daar word je ook stil van! Een hele prestatie Hein! en dank voor je felicitatie
    Groeten Bauwina

    BeantwoordenVerwijderen