donderdag 2 oktober 2014

Dag 63: donderdag 2 oktober: San Juan de Ortega - Burgos

Het was weer een gezellige avond met veel bekenden en ook nieuwe mensen. Het eten was niet zo denderend maar dat maak ik vandaag wel goed. Het eten werd verzorgd door een cateringbedrijf. Volgend jaar is dat denk ik anders want er wordt nieuwbouw gepleegd.

Vandaag een korte etappe dus mooi tijd om een trui te kopen en misschien sokken, ik ben er gisteren één verloren die aan de rugzak hing. Het wordt ’s avonds nu wel wat frisser dus iets extra’s aan is niet verkeerd.
Er waren afgelopen nacht drie kamers van 20 personen bezet. Om 6.15 uur is meer als de helft van de pelgrims al weg. Aan iemand gevraagd waarom zo vroeg vertrekken, je ziet niets in de nacht. Daarop werd geantwoord: ‘dan zijn we mooi vroeg in de volgende refugio om aan het dagboek te werken’.
Ook nog een ander ding gehoord: een man die deze pelgrimstocht zijn vrouw cadeau heeft gedaan, ze lopen samen.

Wij wachten tot het bijna licht is en samen met Tim en Paulien start ik. We lopen naar het eerst volgende dorp 4 km verderop en nemen daar een ontbijt.


 
 
Daar stoppen we lang en Freek en Pepsi komen er later ook bij. Als we weer verder gaan snel een korte stop om het vest of de jas uit te doen.




Zelf ben ik weer rap weg en op de top van de berg houd ik een meditatiemoment. Dan komt Nicola voorbij en samen gaan we verder.




Na 7 km weer een lange stop nu samen met Pepsi en Paulien. Als Nicola en ik weer verder gaan moeten we nog 15 km, het is dan 11.30 uur.









 
Wat een saai stuk is dat! Die laatst 15 km niet weer voor mij. Om 13.45 uur zijn we in de buitenwijken van Burgos, het is dan 24°C. Een korte stop nog en dan verder.





 
Uiteindelijk arriveren we om goed 15 uur bij de refuge Municipal, een mooie nieuwe refuge.
 
Als wij de was in de machine stoppen komt Pepsi ook binnen met haar was. Die kan er ook nog wel bij. Heb ik het rustig aan gedaan ja of ja? Morgen weer een etappe van 31 km naar Hontanas.

Lied van de dag:
 


3 opmerkingen:

  1. Hein, wat ga je goed en wat mooi dat je zo vaak gezelschap hebt. Dat vroege vertrekken zou ook echt niets voor mij zijn. En dat ze zo vroeg vertrekken om hun dagboek te kunnen bij werken! Dan ben je nog niet echt "los" van het aardse rennen en racen, vind je niet?
    Kan je een foto sturen van zo'n enorme slaapzaal. Ik ben toch wel erg benieuwd
    hoe luxe of eenvoudig het eruit ziet.
    Er zijn foto's die ik herken van mijn schoonzus en zwager, van hun route dus.
    Leuk om te zien dat jij daar nu loopt.
    Ga zo door Hein, tot de volgende keer. groetjes Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Hein dat liedje. Word je weer vrolijk van! Oh, wat zul jij als je weer thuis bent Spanje nog gaan missen,hi,hi, al denk je daar nu misschien anders over en wil je naar huis!!! Ben je niet even een dagje in Burgos gebleven om alles te bekijken? Of is de drang om op te schieten zo groot? Jonge, jonge, wat ga jij als een speer zeg! Vooral blijven genieten hoor! Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te snel Hein, voor je het weet is het over straks weer gebeurd!! Dat reisbureau redt het echt wel even zonder jou,al zal dat voor jou moeilijk zijn te accepteren. De (HEIN) ekenploeg mist je best wel, ik trof ze na de Tocht om de Noord en we dachten even gezellig een biertje te kunnen drinken. Maar het smaakt zeker niet zo nu jij er niet bent want slechts een enkeling nam een biertje....wel lekker voordelig! Je verhalen zijn mooi en uitgebreid! Complimenten....je kunt straks mooi een colom in Troch-rinnen vullen! Bedenk maar vast een mooie titel, heb je nu tijd genoeg voor. Een snelweg voor pelgrims....wat moeten we daarbij voorstellen? Recht uit/recht aan en veel pauzegelegenheden? En 4-baans misschien? Hein...gewoon DOORGAAN, je redt het, daar is iedereen in deze omgeving wel van overtuigd. Als je snel bent kun je de eerste FLAL-tocht nog meedoen. Wij hebben een prachtige TodNoord gelopen, geweldig wat de organisatie allemaal voor de wandelaar doet! En een lekkere pastamaaltijd na afloop...geweldig! We doen nog een weekendje Ameland binnenkort en dan breken de rustige wandeltijden weer aan. Morgen Heerenveen....lekker dichtbij! Hein ZET HEM OP, lekker doorstampen en oant de oare kear!! Groet Albert en Meintsje//Doerak en Snowy

    BeantwoordenVerwijderen