woensdag 15 oktober 2014

Dag 76: woensdag 15 oktober: Samos - Gonzar

Langzaam maar zeker zie ik aan mijn toilettas dat het tijd wordt om naar huis te gaan. Ik denk dat ik nog voor 2 dagen doucheschuim heb. En de scheerschuim raakt ook langzaam op. De Biofreeze die ik bij de Swaddekuier heb gekregen raakt ook op net als de Gehwol die ik nauwelijks meer gebruik.




Om 19 uur gisteravond kwam Tim aan. Samen met hem en Freek zijn we naar een restaurant gegaan. Een prima menu daar gehad voor € 11. Dit was één van de betere menu's die we gehad hebben tot nu toe.





Ja, en dan de dag zelf. Die gaat de boeken in als nat, zeer nat. Heel sporadisch is het droog maar dat wordt goed gemaakt door de buien die daar op volgen. Voordeel is dat er geen koeienvlaaien meer liggen want die zijn weggespoeld. Het nadeel is dat de paden veranderen in kleine beekjes. De schoenen zijn dus nat, goed nat en staan nu voor de haard te drogen.

 
Vandaag werd ik ingehaald door 8 paarden die even later door mij weer ingehaald worden. Een kwartier lang tegen de achterkant van zo'n beest aankijken is meer dan genoeg.

 
Voor Sarria besef ik dat ik er eigenlijk weinig zin meer in heb. Voor mijn gezin loop ik dus de laatste 100 km.

In Sarria tref ik Tony ook, later haal ik hem wel weer in. Vlak voor Portomarin tref ik hem weer en dan besluit ik bij hem te blijven.
 

 
Samen houden we een pauze en om 16.30 uur starten we met de laatste 8 km. Even voor 18 uur komen we in Gonzar aan. De municipal is vol, maar gelukkig is er nog eentje. Vandaag heb ik 45 km weggestapt, morgen ga ik naar Melide, dat is 32 km.

Jannachien is vandaag weer thuisgekomen uit het ziekenhuis, dus dat is ook weer een opluchting!

Song van de dag:

 


5 opmerkingen:

  1. Hoi Hein, aan Jannachiens faceboekpraatje blijkt dat het alweer een stuk beter gaat! Nog even doorlopen en dan kunnen jullie weer herenigd worden, moed niet laten zakken, wat je nu doet heb je jaren naar toegeleefd, je gezin staat er 100% achter dat je doorloopt, denk dat Jannachien echt wil dat je je tocht nu afmaakt! En met jouw afstanden momenteel ben je deze week bij je doel...Santiago! Zal een enorme kick geven stel ik me voor! Jaren mee bezig, maanden lopen en dan dat doel halen!! Geweldig toch? En met Jannachien komt het goed, anders hadden ze haar nu al niet laten gaan! Maar op afstand voelt het natuurlijk niet goed dat er zoiets gebeurd...Zet hem op het laatste stuk, probeer nog wat te genieten....Nog een nieuwtje misschien voor je: Kennedymars Fryslân gaat gewoon weer door volgend jaar! Gelukkig maar, we hebben hem wel gemist, nu moesten we helemaal naar Waalwijk klooien....Wij gaan komende zaterdag Ameland 'tussen Slik en Zand' lopen, zin aan! Vorig jaar goed bevallen, toen liepen we hem voor de eerste keer mee. Daarna begint de FLAL weer....dus OPSCHIETEN!!!! Er moet toch 1 al dat bier meesjouwen voor de Heineken ploeg!! En jij met je Caminoervaring bent daar natuurlijk de aangewezen man voor!! We moeten ook maar lid worden van die ploeg! Verveel me nog geen moment in de VUT....momenteel met de caravan bezig, enkele dingen aanpassen zodat we er nog makkelijker mee op stap kunnen volgend jaar. Denk dat hij volgende week klaar is, daarna beginnen we met het hok te verbouwen. Blijf zo nog wel ff bezig. Alles even bij langs. Meintsje en ik wensen je nog een goed laatste deel van je unieke tocht, zal soms best nog even lastig zijn vooral omdat Jannachien in het ziekenhuis was beland, maar ze krabbelt alweer bij de wal omhoog, dus krabbel jij nu maar gewoon dat laatste stukje door, er komt toch niemand je ophalen vanaf de trein!! SUCCES. probeer nog het beste er van te maken en TOT de eerste FLAL-loop!! Groetjes Albert en Meintsje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Hein.
    Je hebt vandaag Gonzar bereikt, dan betekent het dat jij vandaag=woensdag weer meer dan 40km hebt gelopen.
    Zo vlak bij jouw einddoel zul je voor SdC wel geen rustdag meer inbouwen en dus kom je over een dag of vier in jouw gestelde einddoel Santiago de Compostela aan. Grote klasse, alleen maar bewondering voor jouw prestatie.
    Je had je dat doel gesteld en je gaat het redden. Klasse man.
    En ook mooi om te horen dat Jannachien weer thuis is.
    Nog een paar dagen Hein, succes.

    Grupo cerveza Hein(eken)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog even doorzetten Hein. Je bent er bijna. Gelukkig kun je gerust zijn over Jannachien, maar ik snap heel goed, dat je maar één ding wil en .....dat is naar huis. Hoop tòch, dat je ook van deze paar laatste etappes kunt genieten en ze in je geheugen opslaan voor later als je weer thuis bent. Oh ja, ik mis in je verhaal Samos. Heb je de route bovenlangs genomen naar Sarria? Dan ben je dus niet in Samos geweest. Ga je daar volgend jaar maar met Jannachien naartoe. Prachtig klooster met kloosterkerk. Het is uitkijken hè Hein nu de paden door de regen harstikke glad zijn en vol met losse keien. Maar inderdaad de enorme hoeveelheid koeienvlaaien mis je gelukkig, hi, hi. Zo heb elk nadeel z'n voordeel!!!!! Wat heb jij weer een grote afstand afgelegd zeg en dat hoofdzakelijk in de regen! Petje af hoor! Dus nu naar Melide. Kom je door veel dorpjes en gehuchten. Ook het oude stadje Palas de Rei. En steeds weer klimmen en dalen, maar dat ben je zo langzamerhand wel gewend!!!! Volgens mijn berekening kom je zaterdag in Santiago de Compostela denk ik. Dat perspektief moet je toch hoop ik nieuwe moed en kracht geven. Denk aan je en.....hou vol! Ultreya!!! Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Elly ik heb in Samos geslapen. Niet in het klooster, het staat niet vermeld. Ik zal de camino toch nog een keer moeten doen voor het culturele aspect. Het sociale en sportieve element is nu belangrijker voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Hein. Wat fijn dat Jannachien weer thuis is, geeft toch wel een beetje rust. Zet hem op het laatste stuk en geniet, dat is echt heel belangrijk. Groetjes, Renée

    BeantwoordenVerwijderen